برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام با حضور آیت الله موحدی کرمانی

خبرگزاری شبستان: مسئول ستادبزرگداشت ارتحال امام(ره)استان کرمان با تشریح مهمترین برنامه های این ایام اعلام کرد: مراسم اصلی با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی در حسینیه ثارالله (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مهدی صدفی، مسئول ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره)استان، صبح امروز(10 خرداد)در نشست خبری از برگزاری ویژه برنامه های متعدد به مناسبت ایام ارتحال امام(ره)، سالروز قیام 15 خرداد و جشن سالروز آغاز زعامت امام خامنه ای خبر داد.


وی در همین رابطه به اشاره به اینکه بیش از یک هزار برنامه در سراسر استان به این مناسبت اجرا می شود؛ افزود: برنامه های ایام ارتحال حضرت امام (ره)در همه شهرستان ها، بخش ها و حتی روستاهای پرجمعیت برگزار می شود.


صدفی با بیان اینکه مراسم اصلی این ایام، همزمان با سراسر کشور ساعت 9 و 30 دقیقه "14خرداد" و با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی در حسینیه ثارالله (ع) برگزار می شود؛ گفت: در این مراسم اقشار مختلف مردم حضور دارند.


وی اعزام سازماندهی شده بیش از چهار هزار نفر از استان کرمان به مرقد مطهر امام راحل برای حضور در مراسم میلیونی این روز که در حرم آن قائد راحل برگزار می شود را از دیگر برنامه های مهم عنوان کرد و افزود: علاوه بر این تعداد، عده ای هم به صورت خودجوش در مراسم شرکت می کنند.


این مسئول با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سالروز قیام 15 خرداد در تکیه عباسعلی کرمان و نیز برگزاری ویژه دعای کمیل و ندبه هفته جاری اعلام داشت: جشن سالروز آغاز زعامت و رهبری امام خامنه ای هم همچون سنوات گذشته و به همت ورزشکاران استان 16خرداد در پردیسان قائم(عج)برگزار می شود.


صدفی، اجرای سه شب تعزیه به مناسبت ایام رحلت حضرت امام (ره) برپایی نمایشگاه و برگزاری مسابقات مختلف را نیز یادآور شد و افزود: قریب به 300تشکل مردمی در اجرای برنامه ها دخیل هستند.


وی در آغاز سخن با استفاده از فرازهایی از صلوات شعبانیه، خاطرنشان کرد: کسانی که از امام و ولی خود پیشی می گیرند، از دین خارج می شوند؛ کسانی که از او عقب بیفتند به هلاکت می رسند و تنها کسانی نجات می یابند که همراه و در رکاب ولی خود باشند.


این مسئول با بیان اینکه مثال امام مثال کشتی نجات در یک دریای متلاطم است؛ بیان داشت: دریای متلاطم همین زندگی های متلاطم ماست.
 

وی با افزودن اینکه امام راحل تنها متعلق به ملت و کشور ایران نیست بلکه متعلق به جهان بشریت و همه آزادی خواهان و عدالت خواهان است؛ افزود: امام(ره)احیاگر بینش دینی و اسلامی است که عظیم ترین حماسه مردمی را در عصر حاضر خلق کرد.


صدفی با استفاده از جمله ای از امام خامنه ای مبنی بر اینکه " کیست که امام(ره)را نشناسد و کیست که او را به طور شایستگی بشناسد؟" تصریح کرد: گرچه امام(ره)را آنگونه که شأن ایشان است نشناختیم اما باید بعنوان اسوه و الگو به نسل جوان معرفی کنیم.


وی در تکمیل این بخش از سخنانش گفت: تحلیل انقلاب اسلامی بدون شناخت شخصیت امام راحل مقدور نیست و ایام ارتحال ایشان فرصت مناسبی برای پرداختن به راه و گفتار و شخصیت ایشان است.


مسئول ستادبزرگداشت ارتحال امام(ره)استان کرمان با اشاره به زعامت امام خامنه ای پس از امام راحل و ذکر این نکته که معظم له با هدایت الهی خود مسیر انقلاب را در همان راه امام پیش بردند؛ گفت: اگر وجود ایشان نبود معلوم نیست کشور ما امروز چه وضعیتی داشت.

 

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 372030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha