برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) در کانون های مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: همایش دوچرخه سواری رهروان امام(ره)، توزیع بیش از هزارجلد کتاب بین کاروان های اعزامی به مرقد امام(ره) و حضور دربیت امام خمینی(ره) در خمین از برنامه های کانون های مساجد در سالگرد ارتحال امام است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برنامه های گسترده ای به شرح زیر برگزار می شود.

 

 همایش دوچرخه سواری رهروان خمینی در زنجان

مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان با اعلام برنامه های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در این ایام گفت: سیاه پوش شدن مساجد و کانون های مساجد استان زنجان به مناسبت 14 و 15 خرداد و برپایی ایستگاه صلواتی در کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) و کانون ام ابیها(س) زنجان برپا می شود.

این مقام مسئول به همایش دوچرخه سواری رهروان خمینی(ره) در کانون تخصصی ورزش استان زنجان اشاره کرد و گفت: این همایش (13 خرداد) و در محل استادیوم ورزشی 15 خرداد زنجان برگزار می شود.

مقدمی همچنین به اهداء ثواب طرح تلاوت نور به روح ملکوتی امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد در این ایام اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک مناسبتی، اعزام اعضای فعال کانون های مساجد استان زنجان به حرم مطهر امام راحل و همکاری در برگزاری جشنواره کشوری روح خدا با موضوعات شعر و سرود، مسابقه پیامکی، تحلیل جامع از وصیت نامه امام، وبلاگ نویسی و مسابقه کتابخوانی از کتاب شرح دعای سحر امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

 

 توزیع بیش از هزار جلد کتاب بین کاروان های اعزامی به مرقد امام (ره) 
 کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان هم گفت: در بخش عمومی برای آحاد مردم نمایشگاه های نقاشی و کتاب، مسابقه خوشنویسی، شب شعر و محفل انس با قرآن به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در سطح استان برگزار می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته شده در کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل برنامه های مذکور از تاریخ 11 تا 17 خرداد در استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در بخش اعزام نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام به تهیه ی یک هزار و 200 جلد کتاب، 900 حلقه سی دی کرده است و در بین کاروان های اعزامی به مرقد امام خمینی(ره) توزیع می شود.
این عضو کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) کردستان، افزود: پیشنهاد می شود نشست تخصصی ویژه علما و اساتید حوزه ودانشگاه در خصوص تبیین شخصیت امام راحل در مرکز استان برگزار شود.

 

بیش از 70 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان همدان برگزار می‌شود 
سید محمد رضا جوادی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان، در دومین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: هر سال با نزدیک شدن به این ایام ستاد استانی و شهرستانی گرامیداشت ارتحال تشکیل و با همکاری دستگاه‌های استان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری این ستاد بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کانون پرورش فکری، دانشگاه‌ بوعلی سینا، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه، حوزه هنری، مرکز اسناد ملی و کتابخانه غرب کشور، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری و بسیج هنرمندان دستگاه‌های عضو این کمیته هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اسناد ملی و کتابخانه غرب کشور 3 عنوان برنامه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 20 عنوان برنامه، دانشگاه جامع علمی کاربردی 12 عنوان برنامه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 34 عنوان برنامه برای برگزاری در این ایام در نظر گرفته‌اند.
جوادی برپایی عصر شعر، برپایی نمایشگاه تجسمی، برگزاری ویژه برنامه ارتحال امام(ره)، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اعزام هنرمندان به مرقد مطهر امام، برگزاری سوگواره در کانون‌های فرهنگی و هنری، مساجد، برگزاری نشست ادبی و محافل فرهنگی در حوزه ارتحال امام(ره)، برپایی نمایشگاه عکس، توزیع اقلام تبلیغاتی، اهدا بیش از 3 هزار جلد کتاب به زائران مرقد امام(ره) از جمله برنامه‎های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت 14 و 15 خردادماه عنوان کرد.

 

برگزاری آیین های ویژه سالگرد ارتحال امام(ره) در244 کانون های مساجد ایلام
حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام هم با اعلام آیین های ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: آیین های ویژه ای در سطح کانون های مصلی شهرستان های مختلف استان در روز 14 خرداد با حضور ائمه جمعه و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
وی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح کانون های مساجد را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد و افزود: همزمان با این ایام مسابقه کتابخوانی وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام خمینی(ره) در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، هدف از اجرای این مسابقه را آشنایی نسل جوان با اندیشه های حضرت امام راحل عنوان کرد و گفت: این مسابقه کتابخوانی به همت کانون فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) هنگ مرزبانی استان ایلام اجرا می‌شود.
حجت الاسلام چراغی پور، توزیع پوستر و بنرهای ویژه ایام ارتحال امام راحل را از برنامه های دیگر 14 و 15 خرداد سال جاری برشمرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی در کانون فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شهر ایلام، اهدای ثواب قرائت یک صفحه از قرآن در طرح تلاوت نور به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی از برنامه های این ایام است.
وی، همچنین از اعزام تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: گروهی از اعضای کانون های مساجد این استان همزمان با ایام ارتحال امام(ره) همراه کاروان های اعزامی این استان به حرم مطهر اعزام می‌شوند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته آیین های ویژه ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در سطح 244 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روستایی و عشایری استان انجام می‌شود.
 

 همزمان با شب ارتحال امام(ره)؛ اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد استان مرکزی

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تشریح برنامه‌های بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در روز 14 خرداد در قالب اردوی یادیار به بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعضای کانون‌های مساجد با حضور در بیت حضرت امام خمینی(ره) ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های در‌نظر گرفته شده برای این روز بار‌‌دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذولفقاری ادامه داد: چاپ و توزیع دو هزار پوستر به‌مناسبت ارتحال ملکوتی امام راحل(ره)، توزیع بنر، سیاهپوش کردن مساجد و محلات، مشارکت در جشنواره فرهنگی روح‌الله در بخش نقاشی و شعر و ارسال پیامک تسلیت از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار کرد: مسابقات فرهنگی از وصیت‌نامه عبادی ـ سیاسی امام خمینی(ره)‌ در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی از برگزاری محفل نورانی شبی با قرآن در زرندیه با همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری شهدای زاویه و شهید رجایی خبر داد و افزود: ختم قرآن کریم در شب چهاردهم خرداد با ظرفیت طرح تلاوت نور در مساجد مجری این طرح برگزار و ثواب آن نیز به روح طیبه حضرت امام(ره) ‌تقدیم می‌شود.

حجت‌الاسلام ذولفقاری گفت: 14 و 15 خرداد روزهای بزرگ و تاریخی در تقویم سیاسی انقلاب اسلامی ایران است و همه ملت مرهون و مدیون حضرت امام خمینی(ره) هستیم.

 

حضور منسجم اعضای کانون های مساجد خمین در سالگرد ارتحال امام(ره)

 رضا کوچکی،‌ ‌مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه خمین گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین چهاردهم خرداد همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)در مراسمی که به این مناسبت برگزار می شود شرکت می کنند.

وی افزود:‌ در این مراسم اعضای کانون های مساجد خمین، ‌ساوه و شازند با حضور در میدان 15خرداد به سمت بیت تاریخی امام خمینی(ره)‌ محل برگزاری مراسم حرکت می کنند.

کوچکی ادامه داد: 50 باب کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی خمین در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد نسبت به سیاهپوش کردن مساجد اقدام می کنند و ائمه جماعات نیز به بیان سخنرانی در خصوص شخصیت و سیره حضرت امام (ره)‌و مبارزات ایشان در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران می پردازند.

مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه خمین همچنین برگزاری مراسم ویژه در کانون های فرهنگی هنری این شهرستان جهت اعیاد شعبانیه را از دیگر فعالیت های کانون های خمین عنوان کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 372955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha