انتظار فرج یعنی پیاده کردن حاکمیت عالیه قرآن و اسلام در جامعه

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وقتی منتظر امام زمان(عج) هستیم به این معنی است که به استمرار امامت معتقدیم و به دنبال پیاده کردن حاکمیت عالیه قرآن و اسلام هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز(18 خرداد) در جمع فعالان جشن های نیمه شعبان استان با بیان اینکه در بحث مهدویت گاهی بحث ها حالت احساسی و عرفانی پیدا می کند گفت: این نوع احساس بیشتر در مورد شناخت امام زمان(عج) و نحوه ارتباط با ایشان پدیدار می شود.


وی افزود: این بحث ها چون بیشتر سلیقه ای پیش می رود دارای انحراف زیادی است و خطر اینکه شیطان انسان را فریب داده و در او ادعاهای کذبی ایجاد کند، زیاد است.


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در رابطه با امام زمان(عج) مسائل ما خیلی عمیق است اظهار داشت: شالوده حرکتی و محور فعالیت های ما بر اساس اعتقاداتمان شکل می گیرد.


وی افزود: اکثر ادیان و بزرگان عالم قبول دارند که بالاخره مصلحی می آید و مردم را از سرگردانی نجات می دهد و انسان ها را سمت خداوند هدایت می کند.


آیت الله ناصری با بیان اینکه ما معتقد به امامت و پیشوایی در اسلام هستیم افزود: پیشوایی که منتخب خدا و رسولش باشد چنین پیشوایی در طول دنیا وجود دارد و تا دنیا هست مسئله امامت ضرورت دارد.


وی افزود: پیامبر اکرم(ص) مانند حضرت ابراهیم(ع) دارای 2 سمت بود یکی ابلاغ و دیگری اجرا که در این راه سمت دوم از سمت اول حساس تر بوده است.


امام جمعه یزد با با بیان اینکه با تمام شدن مقام ابلاغ مقام اجرا آغاز می شود تصریح کرد: پیامبر در مقام اجرا مردم را آگاه کرد و آنها را تحت آموزش قرار داد.


وی اظهار داشت: مقام اجرا یعنی اینکه احکام اجرا، توزیع و تفسیر شود و اینکه امت هیچ گاه بدون پیشوا و شخصی که همیشه متصدی اجرای احکام دین باشد، نمی ماند.


آیت الله ناصری، در تبیین خصوصیت های پیشوا گفت: پیشوا باید دارای علم، آگاهی، عدالت و... باشد، احکام قرآن را بشناسد و متولی اجرای احکام در جامعه باشد که در دین ما از این متولی به عنوان امام یاد می شود.


وی با بیان اینکه زمین هیچ گاه بدون امام و حجت نخواهد ماند، تصریح کرد: ما به این اصل قائلیم که امامت باید در تمام زمان عمر بشریت حضور داشته باشد و هیچ نسلی نباید از وجود امام (ره) بی بهره بماند.
 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اصل امامت گفت: وقتی منتظر امام زمان(عج) هستیم به این معنی است که به استمرار امامت معتقدیم و به دنبال پیاده کردن حاکمیت عالیه قرآن و اسلام هستیم.


وی با بیان اینکه اعمال و کردار ما باید بر اساس اطاعت از امامت باشد، افزود: فلسفه وجودی امام اجرای احکام اسلامی و قرآن در جامعه است که در زمان ظهورشان خود بر این امر نظارت دارند و به همین دلیل عدالت تمام جهان را در بر می گیرد.


امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و برگزاری جشن های این ایام تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان باید علاوه بر داشتن آگاهی و شادی با شرع دین نیز مطابقت داشته باشد.


وی با بیان اینکه جشن ها باید به گونه ای باشد که اذهان عمومی را متوجه خود کند اظهار داشت: جشن ها باید جرقه ای در ذهن کودکان ایجاد کند تا این جرقه ها تبدیل به سوال شود در این صورت سوال ها و جواب های آن در ذهن کودکان شکل می گیرد.


آیت الله ناصری بر لزوم توجه به جوانان و نوجونان در برگزاری جشن های نیمه شعبان تاکید کرد و گفت: جشن ها باید فراگیر و عاری از هرگونه مسئله شبهه دار باشد در ضمن اینکه باید به مسئله شادی آنها نیز توجه ویژه ای شود.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 374235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha