ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای خراسان جنوبی 408 اتاق با 1200 تخت است

خبرگزاری شبستان: معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان408 اتاق با 1200 تخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مرتضی عربی امروز (18 خرداد) در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت واحدهای اقامتی استان اظهار کرد: در حال حاضر هفت هتل با 525 تخت و 208 تخت در استان وجود دارد.

 

 

وی با بیان اینکه 12 مهمانپذیر با 402 تخت در استان است، افزود: همچنین در مجتمع آبگرم فردوس 192 تخت و 85 اتاق با سوئیت های معمولی و ویژه و در آبگرم لوت خوسف 30 اتاق برای اقامت مسافران و گردشگران وجود دارد.

 

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هتل خضری قاین 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت: این هتل با 20 اتاق و 50 تخت در حال تجهیز و آماده سازی است.

 

 

عربی با اشاره به اینکه طرح هتل چهار ستاره کویر بیرجند با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 100 اتاق و 200 تخت در حال حاضر متوقف است، ادامه داد: همچنین عملیات ساخت هتل پنج ستاره بنده دره بیرجند با ظرفیت 100 اتاق و 200 تخت به دلیل تسهیلات بانکی با کندی مواجه بوده است.

 

 

وی یادآور شد: همچنین هتل دو ستاره نهبندان دارای 15 اتاق و هتل سه ستاره طبس دارای 60 اتاق و هتل سه ستاره قاین دارای 50 اتاق است.

 

 

بازدید روزانه 5 هزار نفر از مجتمع آب‌درمانی و تفریحی آبگرم هلال فردوس

مدیرعامل مجتمع آب‌درمانی و تفریحی آبگرم هلال فردوس نیز در این جلسه با بیان اینکه این مجموعه در سه روز تعطیلات هفته گذشته 60 هزار و 400 نفر مراجعه کننده داشته است، گفت: سال گذشته 431 هزار نفر و در نوروز امسال 93 هزار و 200 نفر به مراجعه و اسکان یافتند.

 

 

حسین اکبری افزود: امروزه آبگرم معدنی هلال فردوس به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری سلامت و آب‌درمانی شرق کشور و بزرگ‌ترین مجتمع اقامتی استان محسوب می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه مجتمع آب گرم فردوس میانگین روزانه 5 هزار نفر مراجعه کننده دارد، ادامه داد: آبگرم معدنی هلال فردوس در حال حاضر مجهز به دو استخر آب‌درمانی زنانه و مردانه، وان‌های خصوصی، سوئیت‌های ویلایی با تمام امکانات، اتاق‌های ارزان قیمت، رستوران، فروشگاه، شهربازی، فضاهای ورزشی و تفریحی است.

 

 

مجتمع آبگرم فردوس نیازمند تصفیه پس آب است

مدیرعامل مجتمع آب‌درمانی و تفریحی آبگرم هلال فردوس با بیان اینکه این مجتمع نیازمند پروژه تصفیه پس آب است، بیان کرد: با اجرای این طرح پس آب آبگرم تصفیه می شود و از آن در چرخه فضای سبز مجموعه تفریحی گردشگری آبگرم فردوس استفاده بهینه خواهد شد.

 

 

اکبری پیشنهاد داد: کارگروه میراث فرهنگی در شهرستانها فعال تر شود و به جاذبه‌های خاص گردشگری استان توجه ویژه شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 374303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha