پایان انتظار 8 ساله/ استادیوم 15 هزار نفری بیرجند افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح فاز اول پروژه استادیوم 15 هزار نفری بیرجند با حضور وزیر ورزش و جوانان همزمان با هفته تربیت بدنی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رضا عمیدیان امروز (20خرداد) در دیدار جمعی از جوانان و ورزشکاران با استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته جوان اظهار داشت: در این دیدار متولیان امور جوانان، موسسین و مدیران سازمانهای مردم نهاد و روسای ادارات ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی و جوانان نخبه حضور دارند.


وی با اشاره به جمعیت 700 هزار نفری استان، افزود: از این تعداد 205 هزار نفر در محدوده سنی 15تا 29 سال هستند.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به نقش پررنگ و گسترده جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و گفت: حمایت از جوانان و حل مشکلات آنها جزو برنامه ها و اولویت های دولت تدبیر و امید است.


عمیدیان به قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در این قانون بر سازمان دهی سازمان های مردم نهاد و ارائه بسته های حمایتی اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت و... تاکید شده است.


وی از وجود 19 سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در خراسان جنوبی خبرداد و افزود: برنامه های امسال هفته جوان نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به ثبت هشت هزار و 271 واقعه ازدواج در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این درحالی است که آمار طلاق برابر با 958 مورد بوده و این موضوع حاکی از لزوم توجه ویژه به حوزه جوانان و رفع مشکلات آنها است.


عمیدیان وجود 43 هیئت ورزشی، 270 هیئت شهرستانی، عضویت ثابت 12 نفر از استان در تیم ملی، دعوت 22 نفر به اردوهای تیم ملی و کسب عنوان های قهرمانی درون مرزی و برون مرزی آسیایی و جهانی را از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل ورزشی استان عنوان کرد.


وی تهاجم دشمنان در حوزه جنگ نرم، آسیب های اجتماعی و پراکندگی جمعیت در سطح استان را از آسیب های حوزه جوان استان ذکر و تصریح کرد: در این راستا پیگیری ستاد ساماندهی امور جوانان، تسهیل در روند صدور مجور برای سمن ها، حمایت های معنوی و مالی از سمن ها در قالب کمک های بلاعوض، بسته های حمایتی و... را از مهمترین برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان ذکر کرد.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به برنامه ها این سازمان در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه ای در دستور کار این سازمان قرار دارد.


عمیدیان از برگزاری طرح آمایش منطقه ای به منظور شناسایی استعدادهای ورزشی استان ها خبرداد و افزود: همچنین در حوزه ورزش همگانی؛ هماهنگی و همکاری با شهرداری و سایر نهادها به منظور برپایی ورزش همگانی در سطح شهر و پارک ها بیش از پیش در دستور کار قرار دارد.


وی به پروژه ساخت استادیوم 15 هزار نفری بیرجند اشاره و تصریح کرد: فاز اول این پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان همزمان با هفته تربیت بدنی به بهره برداری و هشت سال چشم انتظاری در این خصوص به پایان خواهد رسید.


وی همچنین از افتتاح چندین پروژه ورزشی ثمربخش در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: همچنین نمایشگاه ورزش و جوانان که یکی از پرطرفدارترین نمایشگاه ها می باشد در هفته تربیت بدنی برپا می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 375121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha