افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری نهبندان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری شهرستان نهبندان با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی دیروز عصر (20 خرداد) در این مراسم گفت: زمانی می توانیم بگوییم که فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد موثر بوده است که آمار بزهکاری در محله، روستا و شهرها کاهش یابد.


محمدرضا نخعی پور با تاکید بر اینکه کانونهای فرهنگی هنری باید پذیرای جوانان باشند، افزود: اگر از نونهالان و جوانان در کانونها پذیرایی نشود، لانه های متعددی هستند که جوانان ما را برای دستیابی به مطامع پست خود، به سمت و سوی خود می کشانند.


وی ادامه داد: دشمن امروز با ابزار مختلف به دنبال تهی کردن افکار جوانان است و با تمام توان به میدان آمده است که یکی از این ابزار خانمان سوز ماهواره است.


کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز زنگ خطر تهاجم فرهنگی دشمن را به وضوح در فرامین مقام معظم رهبری می شنویم، گفت: در این میان برخی افراد این زنگ خطر را شنیده و برای مقابله با آن گام برمی دارند، گروهی نیز خواسته یا ناخواسته احساس خطر نمی کنند و گروه سوم نیز که اغلب جامعه را تشکیل می دهند اصلا این زنگ خطر را نمی شنوند.


وی اظهار داشت: رسالت کانونهای فرهنگی هنری مساجد این است که به کمک دسته اول شتافته و با حفظ بصیرت خود دسته دوم را به سمت خود کشانده و باعث بیداری دسته سوم شوند.


وی بیان کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید در دل مردم پایگاه داشته باشند و به گونه ای عمل کنند که جوانان را دنبال خود بالاخص در اوقات فراغت به سمت خود جلب کنند.


نخعی پور با تاکید بر اینکه هدف کانونها پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه غنی سازی اوقات فراغت است، گفت: منظور از غنی سازی این است که وقتی جوانی در برنامه های کانون شرکت می کند در پایان تابستان پیشرفت و تغییرش در آن رشته ای که درآن شرکت کرده است، ملموس باشد.


وی یادآور شد: وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد برقراری تعامل با تمام دستگاه های فرهنگی بوده و هیچ کانونی نباید در این خصوص به دنبال تنش و تقابل باشد.


وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد آماده است که به منظور غنی سازی اوقات فراغت نونهالان و نوجوانان و جوانان با تمام دستگاههای ذیربط همکاری همه جانبه داشته باشد که این تعامل نیز یکی دیگر از رسالتهای کانونها است.


پایان پیام/

 

کد خبر 375308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha