عدم توجه به سواد زندگی خطری جدی برای نسل آینده است

خبرگزاری شبستان: مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت وابسته به هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد گفت:عدم توجه به سواد زندگی خطری جدی برای نسل آینده کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حسینی مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت وابسته به هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد، امروز(26 خرداد) در کارگروه زنان و خانواده استان که در سالن شهید موحدین استانداری یزد تشکیل شد با بیان اینکه سواد انسان از دو بخش سواد مدرسه ای و سواد زندگی تشکیل می شود گفت: در این برهه از زمان فرزندان ما با شتاب زیادی در حال فراگیری و آموختن دروس و سواد مدرسه ای هستند اما در این بین سواد زندگی به فراموشی سپرده شده است.


وی عدم توجه به سواد زندگی را خطری جدی برای نسل آینده دانست و افزود: برای هدفمند کردن سواد زندگی باید مطالب و مفاهیم مختلفی را کسب کنیم.


حسینی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی هوش اخلاقی در استان یزد گفت: این دوره با هدف تربیت خانواده اخلاقی مطابق با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) برگزار می شود.


وی اظهار داشت: بالا رفتن آمار خشونت های اخلاقی در بین جوانان و نوجوانان، اهتمام شدید غرب به بحث اخلاق منهای دین و خدا و عدم توجه کافی جوامع اسلامی به بحث اخلاق اسلامی، افزایش بی احترامی به والدین و معلمان و سایر افراد مسئول، افزایش بی ادبی و گستردگی و رواج تقلب و بی اعتمادی و کمرنگ شدن ارزش های مذهبی و آموزه های دینی در بین والدین و فرزندان از ضرورت های برگزاری این دوره می باشد.


مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت وابسته به هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در تبیین اهداف برگزاری این دوره گفت: تربیت اخلاقی کودکان مطابق با آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، آموزش شیوه های تربیت اخلاقی کودکان به والدین، تحکیم ارتباط همسران و والدین با کودکان با آموزش همزمان اعضای خانواده، آموزش مادران به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت در خانواده و آموزش غیر مستقیم فضایل اخلاقی در قالب های جدید و جذاب برای کودکان از مهم ترین اهداف این طرح می باشد.


وی پرداختن به موضوع آموزش و اخلاق به یک خانواده در یک قالب بدیع و نو، آموزش همزمان کودکان و والدین، عینی و کاربردی بودن مطالب ارائه شده و توع در موضوعات اخلاقی را از ویژگی های بارز این دوره دانست و گفت: دوره آموزشی هوش اخلاقی برای اولین بار در کشور در استان یزد برگزار می شود.


حسینی نبود مربی و محتوا مرتبط با این دوره را از مهمترین مشکلات موجود در برگزاری دوره دانست و گفت: در این راستا 2 دوره تربیت مربی، سه دوره هوش اخلاقی برای دانش آموزان در مدارس مختلف و بیش از 45 مورد طرح درس آماده شده است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 377023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha