طرح نشاط معنوی در78 بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح نشاط معنوی در 78 بقاع شاخص استان خبرداد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: طرح نشاط معنوی برای ششمین سال متوالی و همزمان با ماه مبارک رمضان در 78 بقاع شاخص خراسان رضوی برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر کشور برگزار می شود، افزود: کلاس های آموزشی طرح نشاط معنوی شامل مبانی اعتقادی، معارف و قرآنی و کلاس های فوق برنامه شامل بخش اردویی، فرهنگی و هنری است.


حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان داشت: برگزاری آزمون از کلاس های برگزار شده و تجلیل از برترین های طرح از جمله برنامه های طرح نشاط معنوی است.


وی تصریح کرد: طرح نشاط معنوی به منظور بهره مندی نوجوانان و جوانان از نشاط دینی و پر رنگ کردن برنامه‌های اوقات فراغت با محتویی فرهنگی مذهبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به تقارن برگزاری این طرح با ماه رمضان از نخبگان قرآنی و قاریان برجسته جهت برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و برپایی محافل انس با قرآن کریم دعوت به عمل آمده است، اذعان داشت: همچنین در ایام ماه پر فیض رمضان سخنواران برجسته کشوری نیز در بقاع متبرکه حضور پیدا می کنند.


وی درادامه با بیان اینکه در حال حاضر 526 کلاس آموزشی حفظ قرآن در سطح استان تشکیل شده است، افزود: مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم از اول تیرماه در استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: در حال حاضر 380 مربی قرآن در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 100 مربی در مشهد و 280 مربی در سایر شهرستانهای استان به تدریس مشغول هستند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 377828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha