بیکاری، مهم ترین عامل روی آوردن به اعتیاد است

خبرگزاری شیستان: معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری، نبود شغل را مهم ترین مشکل 90 درصد جوانان به بیماری اعتیاد دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، دکتر علی ضامن صالحی فرد، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری امروز(1تیر) در دومین جلسه کمیته سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد استان در سال جاری گفت: 31 خرداد لغایت 6تیر سال 1393 هفته ملی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر نامگذاری شده و در این راستا شعار منتخب امسال با عنوان "بیماری اعتیاد قابل پیشگیری و درمان است" اعلام شده است.


وی افزود: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمانی وروانی دارد تا زمانی که به علل گرایش بیمار توجه نشود درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود وفرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می شود.


معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: معتادی که به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از جامعه و خانواده طرد شده و سرمایه خود را از دست داده پس از بازگشت به جامعه نیاز به اعتماد جامعه و نیز حمایت شغلی دارد.


صالحی فرد گفت: امروزه متاسفانه قشر زیادی از جامعه یا خود درگیر اعتیاد هستند و یا یکی از نزدیکان و اعضای خانواده آنان با این معضل بزرگ درگیر می باشد لذا مقابله و ریشه کن کردن این بیماری خانمان سوز نیازمند برنامه ای دقیق، جامع،‌ کارشناسی شده ، ‌موثر و مستمر است.


وی با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در بین جوانان افزود: خانواده ها بزرگترن حامیان برای پیشگیری و درمان فرزندان از دام اعتیاد هستند.


معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری افزود: امر مبارزه با سوء مصرف مواد دارای متولیان زیادی است اما نقش خانواده ها حساس تر و کامل کننده نقش سایر متولیان است.

 

وی گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر فرصت بهینه جهت بسیج اطلاع رسانی و آگاهی بخشی افراد جامعه در حوزه برنامه های پیشگیرانه و خدمات درمان اعتیاد است لذا از کلیه نمایندگان ادارات عضو کمیته سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد استان درخواست می شود با همکاری سازمانی موثر در جهت تحقق اهداف و شعار این هفته در طول سال و به ویژه مدت اعلام شده اقدام کنند.


صالحی فرد با بیان اینکه بیکاری از مهمترین عوامل بازگشت بیماری اعتیاد است، افزود: بیکاری دردی بزرگ برای افرادی است که مصرف مواد را ترک کرده اند چرا که این افراد اگر نتوانند وقت خود را به شکل مفید پر کنند مجبور هستند به مکان مصرف سابق بروند و بالاخره مقاومت آنها در مقابل مصرف مواد مخدر شکسته می‌شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 378649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha