تفاوت فعالیت احزاب از ضرورت های بالندگی و پیشرفت کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: تفاوت در فعالیت ها و برنامه های احزاب از ضرورت های رشد و بالندگی کشور در حوزه های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد امروز(3 تیر) در گردهمایی احزاب استان که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفت تیر سالروز شهادت شهبد بهشتی و یارانش و هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی الگویی بسیار خوب برای مسئولان و تمام مردم است.

 

وی با اشاره به فعالیت احزاب در کشور افزود: آنچه برای من ارزشمند است این است که امروز دوستان با افکار و اندیشه های متفاوت در کنار یکدیگر جمع شده اند.

 

وی اضافه کرد: این کنار هم نشست هاارزشمند است و فرآیند این نشست ها ما را به تکلیفی که در درگاه خداوند داریم می رساند.

 

استاندار یزد با بیان اینکه هیچکدام از احزاب در مکتب، هدف، منش و... تفاوتی ندارد، اظهار داشت: همه احزاب به دنبال تحقق ارزش های الهی، پیاده کردن قرآن در زندگی و فعالیت سازنده در جهت رهنمودهای رهبری و آرمان های انقلاب هستند و آنچه که باعث تفاوت آنها می شود چیزی جز تمایز در سلیقه ها، برداشت ها و اندیشه ها نیست.

 

وی با بیان اینکه این تفاوت ها از ضرورت های بالندگی و پیشرفت کشور است تصریح کرد: اگر این تفاوت ها وجود نداشته باشد حالت سکون جامعه را فراگیر می شود.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: با همگرایی می توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در کشور را حل کرد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به مسائل فرهنگی کشور است گفت: ما سالیان زیادی را در فرهنگ استبداد نفس کشیده ایم و ویژگی های مختلف این فرهنگ نسل به نسل منتقل شده است.

 

میرمحمدی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به سرعت کنار نمی روند افزود: افرادی که سال ها در خارج از کشور زندگی کرده اند و فرزندان آنها حتی یکبار هم ایران را ندیده اند نسبت به ایران احساس علاقه مندی می کنند که این امر نشان دهنده عمق فرهنگ ماست.

 

وی افزود: اگر امروز در اطراف ما بحران های زیادی وجود دارد اما کشور ایران در ثبات، اتحاد و همدلی بالا به سر می برد ریشه در فرهنگ، تدبیر و سیاست مردم و رهبران کشور دارد.

 

وی با اشاره به وجود بعضی از مشکلات در کشور اظهار داشت: وجود چنین مشکلاتی دور از انتظار نیست و یک دفعه نمی توان همه چیز را درست کرد و از همه خواست که در کشور یکسان فکر کنند.

 

میرمحمدی از تحمل و بردباری به عنوان ضرورت های امروز جامعه یاد کرد و افزود: ما تاکنون شاهد حضور حزب های خودجوش و مردمی در کشور نبوده ایم اما با ظهور انقلاب اسلامی این مسئله دنبال شد، در حالی که زمینه ای از قبل در این امر وجود نداشت.

 

وی اظهار داشت: در بسیاری از زمینه ها ایده هایی وجود دارد که عملی نشدند و اگر عملی شده، ناقص نهادینه شده است.

 

استاندار یزد بر لزوم نهادینه شدن احزاب در جامعه تاکید کرد و گفت: ما بیشتر به جای نهادینه کردن احزاب درجامعه جنبه های صوری آنها دنبال کرده ایم و بیشتر به جای تحمل و صبر در برابر یکدیگر از خود موضع گیری نشان داده ایم.

 

وی با بیان اینکه در استان به بعضی از موارد مجوز داده می شود مشکلی هم وجود ندارد و مسئولان هم با انجام آن موافق هستند اما عده ای از انجام آن جلوگیری می کنند افزود: این اشتباه است که ما این امر را ناشی از قدرت کسی بدانیم بلکه باید ریشه این امر را در فرهنگ جستجو کنیم که ریشه های آن هنوز در جامعه ایجاد نشده است.

 

میرمحمدی تصریح کرد: اول خودمان باید قدم جلو بگذاریم و گذشت کنیم نه اینکه موضع گیری کنیم از موضع قدرت وارد شویم.

 

وی با بیان اینکه احزاب کانون رقابت قدرت نیستند گفت: اگر احزاب در انتخابات فعال می شوند و سپس رکود می کنند نشان دهنده این است که در کشور نهادینه نشده اند.

 

استاندار یزد افزود: اگر احزاب نهادینه شوند می توانند افکار عمومی را هدایت کنند و علاوه بر قدرت خود پشتوانه مردم را هم داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه عمده برخوردهای دور از منطق در احزاب صورت می گیرد گفت: این در حالی است که همه چیز در احزاب یکسان است و همه در چارچوب جمهوری اسلامی و زیر سایه رهبری فعالیت می کنیم.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان با انتقاد از متمرکز شدن فعالیت های احزاب بر روی اشخاص اظهار داشت: نباید مسائل را بر اشخاص متمرکز کنیم زیرا اگر اتفاقی برای شخص مورد نظر روی دهد همه چیز زیر سوال می رود اما اگر مسائل مربوط به حزب باشد دیگر مشکلات این چنینی پیش نمی آید.

 

وی با بیان اینکه احزاب باید تیزبینی را به جوانان منتقل کنند گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه بپذیرد که افکار  ارائه و بر اساس نگاه قرآن فکر برتر توسط مردم انتخاب شود.

 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی استان گفت: درست این است که فرهنگمان را در برابر مسائل مختلف تقویت کنیم تا در برابر آنها تاثیرپذیر نباشد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 379263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha