دفاتر قضایی الکترونیک در شهرستان های استان اردبیل ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان اردبیل از ایجاد دفاتر قضایی الکترونیک در شهرستان های استان اردبیل به منظور کاهش مراجعات به دادگستری ها و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها خبر داد.

حجت الاسلام محد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل پیش از ظهر امروز(3 تیر) در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: این دفاتر با هدف مدیریت پرونده های وارده و ایجاد ارتباط با تشکیلات قضایی در ماه های آینده ایجاد می شود.


وی، همچنین از تاسیس سامانه مدیریت پرونده در اردبیل خبر داد و افزود: همه این موارد با هدف کاهش مراجعه حضوری مردم به دادگستری ها، کاهش زمان رسیدگی به پرونده های وارده و جلوگیری از اطاله دادرسی صورت گرفته است چراکه در تلاش هستیم از فناوری های نوین برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کنیم.


حجت الاسلام قاصدی، تشدید نظارت بر عملکرد کارکنان وقضات، تقویت نقاط قوت و رفع نواقص در تشکیلات قضایی را از برنامه های آینده عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینها نظارت ماهانه به پرونده های زندانی دار، ارتقای کیفیت امر ابلاغ و احکام، کاهش جمعیت کیفری در زندان ها و ارتقای بهداشت در زندان ها از دیگر برنامه های مد نظر است.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل، استفاده از جایگزین های زندان برای مجازات مجرمین را از برنامه های اولویت دار این نهاد برشمرد و بیان داشت: در برخورد با جرایم خاص و سوداگران مرگ هیچگونه اغماضی نداریم چراکه اینگونه جرایم مخل امنیت مردم و نظم عمومی هستند.


وی، قتل، تجاوز به عنف، مزاحمت های ناموسی، مشروبات الکلی و مفسدین اقتصادی را از جمله جرم هایی عنوان کرد که قابل مصالحه نبوده و برای آنها جای گذشت، ترحم و عطوفت اسلامی نیست.


بحث مواد مخدر جرمی سازمان یافته است

حجت الاسلام قاصدی، در بخش دیگری از سخنان خود بحث مواد مخدر را جرمی سازمان یافته و تجارت سیاه توصیف کرد و متذکر شد: این جرم که سومین تجارت از حیث گردش مالی در دنیا به شمار می رود، به دلیل از بین بردن دین، فرهنگ و اعتقادات، جرمی نابخشودنی در کشور ما به حساب می آید و در این موارد هیچ گونه اغماضی نداریم.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل، با اشاره به گسترش مصرف روان گردان های صنعتی در کشور، خاطرنشان کرد: این مواد از حیث تخریب چندین برابر مواد مخدر سنتی بوده و هیچ گونه راه برگشتی را برای فرد نمی گذارند و اکثر جرایم وحشتناک نیز از معتادان به اینگونه مواد صورت می گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 379323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha