زیارت رکن آغازین گردشگری مشهد است

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) با بیان اینکه گردشگری مشهد با زیارت و حرم مطهر حضرت امام‌رضا (ع) پیوند خورده است، گفت: زیارت رکن آغازین گردشگری مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زیارت، محمد قاسمی، عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) با بیان اینکه گردشگری مشهد با زیارت و حرم مطهر حضرت امام‌ رضا (ع) پیوند خورده است، اظهار داشت: زیارت رکن آغازین گردشگری مشهد است بنابراین حرم مطهر حضرت‌ رضا(ع) مهم‌ترین عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

 
عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) با اشاره به ییلاقات و تفرجگاه‌های طبیعی اطراف شهر مشهد، مراکز خرید عظیم تجاری و وجود آثار و بناهای تاریخی و باستانی متنوع، تصریح کرد: چنانچه تمامی این فضاها در کلیتی واحد و منسجم در فرآیند برنامه ریزی گردشگری قرار گیرد می‌تواند اثرات مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اکولوژیکی فراوانی برای شهر، منطقه و کشور به همراه داشته باشد.


قاسمی یادآور شد: کلان‌شهر مشهد به جهت برخورداری از منابع، جاذبه ها و فضاهای گذران اوقات فراغت به همراه فرصت­های تفریحی و گردشگری خود به لحاظ راهبردی در موقعیت تهاجمی قرار دارد.


وی افزود: در واقع کلان‌شهر مشهد برای توسعه فضاهای تفریحی و گذران اوقات فراغت با نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید بسیاری روبرو است که وزن بیشتر با فرصت­ها و قوت های گذران اوقات فراغت است.


عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) با بیان اینکه شهر زیارتی مشهد حداکثر استفاده را از نقاط قوت خود نکرده است، اظهار داشت: ارزیابی عوامل خارجی در زمینۀ اوقات فراغت زائران نشان می‌دهد که کلان‌شهر مشهد در برابر محیط بیرونی خود واکنش خوبی داشته و توانسته از فرصت های فراغتی خود برای غلبه بر تهدیدهای موجود استفاده کند.


قاسمی خاطرنشان کرد: نتایج تحلیل گذران اوقات فراغت زائران در کلان‌شهر مشهد حکایت از آن دارد که این کلان‌شهر در موقعیت تهاجمی قرار گرفته یعنی می‌تواند با تکیه بر فرصت‌ها و نقاط قوت خود زمینۀ لازم را برای موقعیت تهاجمی خود فراهم آورد.


وی از ارتقای عملکرد زیرساخت‌های گذران اوقات فراغت و خلق فضای کالبدی و معنوی متناسب با فرهنگ زیارت به عنوان مهمترین راهبرد توسعۀ اوقات فراغت زائران شهر مشهد نام برد و تصریح کرد: فراهم ساختن بستر مشارکت و تعامل بین سازمانهای ذیربط و ذی نفوذ در زمینۀ گذران اوقات فراغت در شهر مشهد از جمله راهکارها درزمینه بهبود گذران اوقات فراغت زائران است.


عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) افزود: تهیه سند راهبردی و تدوین برنامه جامع در افق های مختلف زمانی در زمینۀ گذران اوقات فراغت زائران شهر مشهد از دیگر اقدامات اساسی در این زمینه است.
 

پایان پیام/

کد خبر 380527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha