هماهنگی قوای سه‌گانه دوام و قوام کشور را افزایش می‌دهد

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای عمومی کشور به گونه‌ای است که هماهنگی قوا را می‌طلبد، گفت: هرچه هماهنگی قوای سه‌گانه بیشتر باشد دوام و قوام کشور نیز افزایش می‌یابد.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر همبستگی قوای سه‌گانه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: فضای عمومی کشور مسایل داخلی و خارجی به گونه‌ای است که حساسیت‌ها زیاد شده است و یکی از عواملی که می‌تواند در چنین شرایطی دوام و قوام کشور را افزایش دهد هماهنگی کامل قوای سه‌گانه است.

 

وی اظهار کرد: این هماهنگی بین قوا از روسای قوا شروع می‌شود و سپس به بقیه ارکان نیز تسری پیدا می‌کند یعنی در ابتدا باید روسای سه‌ قوه این هماهنگی و همبستگی را مورد توجه قرار دهند تا سپس سایر دستگاه‌ها و اعضای زیرمجموعه آنها این موضوع را به عنوان هدف اصلی خود پی‌گیری کنند.

 

فرهنگی تصریح کرد: بارها اعلام شده است اگر به جایگاه‌های قانونی توجه شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید هم در قانون اساسی و هم در قوانین عادی جایگاه‌های قوای سه‌گانه کاملا تعریف شده است و معین است، کدام دستگاه‌ها چه اختیاراتی دارند و در چه زمینه‌هایی لازم است تعامل داشته باشند و در چه زمینه‌هایی اختیار سلبی دارند؟

 

وی بیان کرد: بنابراین اگر به جایگاه‌های قانونی خودشان قانع شوند قطعا هماهنگی میان قوا به وجود می آید.

 

وی در مورد اینکه تعامل دولت و مجلس را در این مرحله چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: تعامل دولت و مجلس از نظر ما تاکنون مثبت بوده است و مشکل اساسی را مشاهده نکرده‌ایم، همواره بحث‌های کارشناسی بوده است و از این به بعد نیز خواهد بود و ممکن است برای این بحث‌های کارشناسی قوا نظرات متفاوتی داشته باشند که کاملا نیز طبیعی است.

پایان پیام/
 

کد خبر 380547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha