مشارکت های مردمی گره گشای بسیاری از مشکلات نیازمندان است

خبرگزرای شبستان: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: مشارکت های مردمی گره گشای بسیاری از مشکلات نیازمندان می شود.

حسین محمدی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان بر مشارکت مردم در کمک رسانی به نیازمندان تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این کمک ها و مشارکت ها گره از بسیاری از مشکلات نیازمندان می گشاید.


وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی همواره یار و یاور محرومین و نیازمندن هستند، افزود: در سال گذشته بالغ بر 36 میلیارد تومان کمک به این نهاد صورت گرفته است.


این مقام مسئول ادامه داد: از این میزان 6 میلیاردو 700 میلیون تومان کمک های مردمی در قالب طرح برکت، صدقات مردمی و احسان دانش آموزی، 12 میلیاردو 360 میلیون تومان وجوهات امانی، 5 میلیارد و 300 میلیون تومان سایر حوزه ها و5/11 میلیارد تومان نیز در بخش حساب های انتظامی بوده است.


معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: در سال گذشته در بحث سرانه جشن نیکوکاری مقام چهارم کشوری و در جمع آوری مقام هفتم کشوری را داشتیم.

 

محمدی در ادامه با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان و استقبال بیشتر مردم نوعدوست و خیر اندیش از طرح های کمیته امداد گفت: پیش بینی می شود در ماه مبارک رمضان امسال 820 میلیون تومان در بخش غذای گرم و سفره های ایتام به محرومین و نیازمندان کمک شود.


این مقام مسئول به اجرای طرح محسنین، ایتام، طاها، کوثر و ماعون اشاره کرد و ادامه داد: از پانزده تا 21 ماه رمضان هفته کمک به محرومین و مستضعفان است که در این زمان پایگاه های نیکوکاری برای اجرای طرح های مذکور فعال هستند.

 

افتتاح بازارچه رمضان در 4 نقطه استان مرکزی

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه از افتتاح بازارچه رمضان در 4 نقطه استان مرکزی خبر داد و گفت: بازارچه رمضان به منظور ارائه دستاوردهای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی و ثبت نام از حامیان در 4 نقطه از استان افتتاح می شود.

 

محمدی بیان کرد: بازارچه رمضان شهر اراک در دبیرستان امام علی (ع) در هشتم ماه مبارک رمضان پذیرای متقاضیان ثبت نام در طرح های ایتام، محسنین و کوثر است.

 

وی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری محلی برای شناسایی محرومین است که با افتتاح این مراکز و فعالیت آنها در استان از مراحل شناسایی تا جمع آوری و توزیع کمک های مردمی و زکات فطریه در این مراکز انجام می شود.


این مقام مسئول بیان کرد: نیکوکاران و خیرین با هر گونه تخصص می توانند درقالب امداد یاران افتخاری به این مراکز مراجعه و با کمیته امداد همکاری کنند.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان مرکزی همچنین به جمع آوری زکات فطره توسط پایگاه های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: طبق قانون تنها مرجع جمع آوری زکات فطره و مل شورای زکات کمیته امداد است و زکات جمع آوری شده در همان منطقه هزینه می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 381468

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha