رشد 42 درصدی مساعدت حامیان طرح اکرام به ایتام در استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: معاون سلامت و حمایت خانواده‌ کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، گفت: مساعدت های حامیان طرح اکرام به ایتام تحت پوشش این نهاد طی سه ماهه‌ نخست سال جاری 42 درصد رشد را نشان می دهد.

رضا ساجد، معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته‌ امداد استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، پدران معنوی ایتام تحت حمایت قریب به هشت میلیارد ریال کمک به صورت نقدی و جنسی مساعدت کرده اند.


وی، با اشاره به اینکه حامیان طرح اکرام افزون بر6 میلیارد و700 میلیون ریال به صورت نقدی به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده اند، تصریح کرد: همچنین حامیان بیش از یک میلیارد و 292 میلیون ریال بصورت غیرنقدی به ایتام تحت تکفل خود مساعدت کرده اند.


ساجد، با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد 2 هزار و900 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند، یادآور شد: بیش از 14 هزار حامی از این تعداد یتیم تحت پوشش با مساعدت های نقدی و جنسی خود حمایت می کنند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل ضمن قدردانی از مساعدت های حامیان طرح اکرام، خاطر نشان کرد: همواره خیرین برای مرتفع ساختن مشکلات مددجویان علی الخصوص ایتام تحت پوشش در تلاشند که به تمامی مساعدت های آنان ارج می نهیم.


این مقام مسئول، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان تعداد حامیان بیشتری برای حمایت از ایتام تحت حمایت اعلام آمادگی می کنند، گفت: در ماه مبارک رمضان سال گذشته، تعداد سه هزار و 171 حامی برای حمایت از ایتام تحت پوشش و خانواده های نیازمند طرح محسنین، ثبت نام کرده بودند.


وی، با اشاره به اینکه در این مدت 2 هزار و 417 حامی برای حمایت از ایتام اعلام آمادگی کرده اند، افزود: 754 حامی نیز با مساعدت های خود از خانواده های نیازمند طرح محسنین حمایت می کنند.


ساجد، در خصوص طرح محسنین، عنوان کرد: برخی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دارای سرپرست خانوار مرد هستند که به دلیل از کار افتادگی، بیماری صعب العلاج، معلولیت، کهولت سن و... تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند که برای احصاء تمامی نیازهای آنها اعتبارات دولتی کافی نبوده و در این خصوص نیازمند مساعدت های مردم خیر و نیکوکار می باشیم.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل، رسیدگی به امورات فرزندانی را که در چنین خانواده هایی زندگی می کنند را یکی از مهمترین فعالیت های اولویت دار این نهاد مقدس اعلام کرد و تصریح کرد: کمیته امداد درصدد است تا با اجرای چنین طرح هایی علاوه بر ترویج سنت های حسنه‌ اسلامی، فرهنگ رسیدگی به همنوعان و احساس مسئولیت نسبت به آنها را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کند.


ساجد، در پایان سخنان خود، خواستار استقبال هر چه بیشتر مردم نیک اندیش استان از این طرح شد و اظهارکرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که شادی بخش منازل خانواده های نیازمند باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 381927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha