بردن شب افطاری برای عروس عقد کرده

خبرگزاری شبستان:‌ یکی دیگر از آداب و رسوم رایج بین مردم استان در ماه مبارک رمضان بردن ˈشب افطاریˈ برای نوعروس عقد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در یکی از روزهای ماه رمضان معمولا در شب اول، خانواده داماد از خانواده عروس می خواهند که برای افطار چیزی آماده نکنند و آنان با مهیا کردن طبقی از غذا، شیرینی، زولبیا و یک هدیه مخصوص به منزل عروس می روند.


همچنین،‌ در اکثر خانواده های استان مرکزی رسم است که در شب عید سعید فطر نیز خانواده داماد برای عروس عقد کرده خود هدیه می برند.


پس از ازدواج و در سال اول زندگی مشترک عروس و داماد، خانواده عروس شب افطاری و عیدانه فطر را به خانه عروس و داماد می برد.

 

افطاری دادن به دوستان، خویشان و آشنایان از دیگر امور پسندیده و متداول در سطح استان است و دراین "شب نشینیها" ضمن پذیرایی با چای و میوه و سایر سایر تنقلات مطالبی در مورد آداب و فضایل و برکات مختلف این ماه روحانی و مسایل دینی مطرح می شود.

 

کمک به مستمندان در ماه مبارک رمضان نیز نسبت به دیگر ایام سال فزونی یافته و افراد خیربه صورت وجه نقد، جنسی و یا بردن طعام به دستگیری افراد بی بضاعت می شتابند. معمولا بر سر سفره رمضان هر شهروند استان یکی از طعام ها شامل آش رشته، شله زرد، رنگینک، مسقطی، شیربرنج، خرمافتیر و نان کنجد زده یافت می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 382197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha