قرآن های خود را به مناطق محروم اهدا کنید

خبرگزاری شبستان: بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن ضمن بهره مندی از فضای معنوی ماه رمضان در ثواب اهدای قرآن به مناطق محروم کشور شریک می شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن غرفه بنیاد گسترش فرهنگ و هنر قشم در بخش موسسات و نهادها فراخوانی مبنی بر دریافت قرآن از بازدیدکنندگان و ارسال به مناطق محروم اعلام کرده است.
علاقه مندان به حضوردر نمایشگاه بین المللی قرآن می توانند ضمن بهره مندی از فضای معنوی ماه مهمانی خدا، قرآن های خود را که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد برای نشر و توسعه فرهنگ قرآنی به مناطق محروم کشور اهدا کنند تا از ثواب و اجر این کار خداپسندانه محروم نشوند.

اهدای قرآن به مناطق محروم با این هدف انجام می‌شود تا شاهد نوسازی قرآن‌ها در مساجد، مدارس و مؤسسات قرآنی باشیم. گفتنی است، در بخشی از بازارها و اماکن مذهبی قشم مراکزی جهت عرضه قرآن مشخص شده است. متقاضیان می‌توانند از 2 قرآن چاپ‌شده که توسط ستاد نمایشگاه ارایه می‌شود، خریداری کنند. قرآن‌های اختصاصی با افزودن یک برگ جهت معرفی به اهدا کننده توسط دبیرخانه طراحی و صحافی می‌شود.

همچنین خیرین می‌توانند با پرداخت هزینه هدیه قرآن‌ها یا تحویل قرآن‌های تهیه شده توسط خودشان به ستاد نمایشگاه اجازه دهند تا در مساجد، مدارس و موسسات قرآنی سطح قشم توزیع گردد. این فعالیت از 10 تیر تا 14 مرداد ادامه دارد و از خیرینی که بیش از 200 جلد قرآن اهدا کنند، تجلیل به عمل می‌آید.


یکی دیگر از دستاوردهای غرفه بنیاد گسترش فرهنگ و هنر قشم واقع در بخش موسسات و نهادها فراخوان اولین دوره مسابقه حجاب است که تبیین‌کننده پوشش سنتی بانوان قشم است. این مسابقه با الهام از پوشش سنتی بانوان قشم برگزار می‌شود.شرکت‌کنندگان در این بخش باید لباس‌های فاخر از پوشش سنتی بانوان قشم از دوخته‌های قدیمی و جدید را به نمایش بگذارند.
گفتنی است، شرکت عموم طراحان از سراسر کشور در این مسابقه آزاد است و علاقه‌مندان باید آثار خود را حداکثر تا تاریخ 20 تیر به دبیرخانه جشنواره قرآنی این بنیاد ارسال کنند. گفتنی است، از بین شرکت‌کنندگان در هر بخش به سه نفر جوایزی ارزنده اهدا می‌شود.
همچنین انجمن عکاسان خلیج فارس فراخوانی مبنی بر جشنواره عکس و جلوه‌های قرآنی، دینی و آیینی ویژه بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌کند.

پایان پیام/

 

کد خبر 382499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha