انسان باید حالات معنوی کسب شده در ماه مبارک رمضان رادر طول سال حفظ کند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انسان باید حالات معنوی کسب شده در ماه رمضان را در بقیه اعمال سال ادامه داده و آنها را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد و به نقل از ایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» اظهار داشتند: ماحصل روزه و هرآنچه که در ماه مبارک رمضان به دست می‌آوریم تقوا است.

امام جمعه یزد در همین زمینه افزودند: تقوا یعنی روحیه و اراده ما به گونه‌ای در این ماه قوی شود و انس با خدا بگیرد که مسائل شیطانی و نفسانی در وجود آدمی راهی نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان نمودند: امام خمینی(ره) می‌فرمودند حتی ائمه(ع) نیز در ماه رمضان تلاش می‌نمودند و امید داشتند که از این ماه که فارغ می‌گشتند درجاتشان و مقامات معنوی‌شان بالاتر رفته باشد.

آیت‌الله ناصری افزودند: ما نیز باید در این ماه با تلاش در جهت خودنگهداری و رعایت تقوا، در حفظ جوارح و حتی حفظ فکرمان بکوشیم.

رییس شورای حوزه علمیه استان یزد اظهار داشتند: در اثر روزه گرفتن، باطن انسان پاک می‌شود و پس از آن نور خدا در آن متجلی می‌شود و در پی آن تقوا برای انسان پدید می‌آید و انسان باید حالات معنوی کسب شده در ماه رمضان را در بقیه اعمال سال ادامه داده و آنها را حفظ کند.

آیت‌الله ناصری در ادامه با تقدیر از نقش زن در خانواده اظهار داشتند: بدون شک شما نیز در ثواب همسران شریک می‌باشید و باید در این مسیر همسران خود را یاری دهید.
 

پایان پیام/

کد خبر 382995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha