مشارکت دولت در فقرزدایی جای تقدیر دارد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه مشارکت دولت در بحث فقرزدایی جای تقدیر دارد، گفت: مراکز نیکوکاری را حلقه بین امداد و محلات می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، علی الهیاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس امروز (17تیر) در دومین مراسم تعامل کمیته امداد با موسسات خیریه، با اشاره به اینکه این مراسم با هدف کمک رسانی به خانواده های نیازمند برپا شده است، گفت: قطعا دغدغه خاطر همه ما مسئله رفع فقر است.


وی با یادآوری بر اینکه کامل ترین نسخه برای مبارزه با فقر، مشارکت مردم در فقرزدایی و مردمی کردن بحث فقر زدایی است، اظهارداشت: امروز کمیته امداد به یک نهاد پویا و چابک تبدیل شده است.


الهیاری با تاکید بر اینکه ویژگی های کمیته امداد، پویایی، تحرک، بصیرت افزایی و تقوا محوری است، افزود: نگاه های تحولی و مدل های مختلف باعث پویایی شده است چرا که مدل ها مبتنی بر دانش روز و مبانی اسلامی و دینی است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه مشارکت دولت در بحث فقرزدایی جای تقدیر دارد، یادآور شد: مراکز نیکوکاری را حلقه بین امداد و محلات می دانیم.


وی از وجود 60 مرکز و موسسه خیریه نیکوکاری خبر داد و اظهار داشت: زمینه گسترش مردمی را خواهیم داشت که از این 60 مرکز 36 میلیارد ریال کمک جمع شده است که 13 هزار نفر نیازمند به خیریه ها مراجعه کرده و 9 هزار و 400 نفر خیر شناسایی شدند.


الهیاری با اشاره به اینکه در فارس 495 سمن وجود دارد که از این تعداد 120 موسسه خیریه داریم، افزود: باید اعتماد عمومی را بالا ببریم و ماحصل این تعامل باید بتواند جامعه هدف یعنی ایتام و نیازمندان را مورد حمایت قرار دهد.


پایان پیام/

کد خبر 383864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha