شرایط سخت مالی پنجه در پنجه دولت انداخته است

خبرگزاری شبستان: رئیس فراکسیون یاوران امداد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت با شرایط سخت مالی روبروست، گفت: بالای چهار هزار میلیارد ریال برای راه اندازی پروژه ها لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر محمد رضایی کوچی، رئیس فراکسیون یاوران امداد امروز (17تیر) در دومین مراسم تعامل کمیته امداد با موسسات خیریه، عدم حمایت های بانکی باعث شده تا کشاورزان متضرر شوند، گفت: از حمعیت نزدیک به پنج میلیونی فارس بسیاری، در بیشتر شهرها با بحران اشتغال مواجه هستند.


وی با اشاره به اینکه باید دست موسسات را بفشاریم چرا که رسیدگی به محرومین یک ارزش است و آیات و روایات فراوانی نیز در این مورد وجود دارد، اضافه کرد: مردم نمی توانند و نباید به هم نوع خود بی توجه باشند.


دکتر رضایی با یادآوری این مطلب که علیرغم تمام کمبودها مردم فارس در امر خیر پیشتازند، افزود: سازمان های خیریه یک ظرفیت استثنایی در کشور محسوب می شوند.


وی با اشاره به اینکه امروز دولت با شرایط سخت مالی روبروست، افزود: بالای چهار هزار میلیارد ریال برای راه اندازی پروژه ها لازم است و از این رو نهادهای دولتی توانایی کمک رسانی ندارند و خیرین بهترین فرصت برای حذف این خلاء هستند.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خیرین فرصتی را فراهم می کنند تا مردم برای رفع فقر بیشتر ورود پیدا کنند که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مسائل حل می شود.


این نماینده مردم در خانه ملت کمیته امداد را بزرگترین سازمان حمایتی کشور دانست و تصریح کرد: توانمندسازی افراد تحت پوشش مهمترین خواسته ماست.


رضایی کوچی با یادآوری این مطلب که تعامل کمیته امداد و موسسات خیریه می تواند اثربخش باشد، افزود: خیریه ها با پشتوانه دینی و هدف کمک رسانی و با نیت ائمه اطهار (س) ایجاد شده است و ما امتیازاتی به خیرین ندادیم و در تصویب قوانین باید حواسمان باشد که باعث دلسردی نشود.


وی بر لزوم ایجاد شرایط عادلانه در توزیع اعتبارات تاکید و خاطر نشان کرد: ارتباط مفید می تواند توزیع عادلانه را به همراه داشته باشد.


رئیس فراکسیون یاوران امداد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به ظرفیت های داخلی و مقابله با تحریم های ظالمانه، افزود: کمیته امداد باید زمینه فروش صنایع دستی و کارهای افراد تحت پوشش ایجاد کند.


پایان پیام/

کد خبر 383868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha