عرصه فرهنگ سرمایه گذاری ارزشمندی است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل، گفت: برای عرصه فرهنگ هر چقدر خرج کنیم سرمایه گذاری ارزشمندی است نه هزینه کرد پس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به این حوزه توجه خاص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل شامگاه گذشته(17 تیر) در نشست خبری، اظهار کرد: خلاقیت های مفهوم سازی در تیتر برخی از مطبوعات و خبرگزاری های استان عالی است اما در برخی از موارد واقعیات درست منعکس نمی شود که این نیازمند دقت خبرنگاران است و حتی در اولویت فرهنگی و اقتصادی باید حرفه ای تر از این رسیدگی شود چون این به نفع استان است.


وی، با اشاره به اینکه 4 مرداد ماه روز اردبیل است، تصریح کرد: فعالان مطبوعات در انعکاس اخبار و رویدادهای روز اردبیل کوشا باشند تا استان اردبیل در کشور بیش از پیش معرفی و قابلیت های آن شناخته شود.


استاندار اردبیل، با بیان این مطلب که ایران یکی از کشورهای ثروتمند بوده اما در رسیدگی و توجه به مشکلات اقتصادی ناتوان است، خاطر نشان کرد: مسکن مهر یک ایده خوب بود اما در مرحله اجرا خیلی از سازوکارهای قانونی لحاظ نشد و حتی کار به افراد ناشی و دلالان سپرده شد که این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است که اکنون نیز کشور با آن گریبان است.


خدابخش، با اشاره به اینکه تعاونی های تشکیل شده برای مسکن مهر به افراد غیرحرفه ای سپرده شد، افزود: در مسکن مهر مبلغی از یک نفر گرفته و با احتساب وام بانکی برای وی مسکن ساخته می شد اما مشکل اینجاست که تعاونی های تشکیل شده یک تعاونی حرفه ای و آشنا به قانون تجارت نیست و این کمبودها و آشنا نبودن به مسائل فنی موجب بروز مشکلات شد و برخی از مدیران این تعاونی ها فرار کرده اند.


انتخاب فعالان مطبوعات به عنوان مشاوران مطبوعاتی در دستگاه های اجرایی

این مقام مسئول، از پیشنهاد انتخاب فعالان مطبوعات به عنوان مشاوران مطبوعاتی در دستگاه های اجرایی استقبال کرد و گفت: معاون برنامه ریزی رئیس جمهور بعد از ماه مبارک رمضان به اردبیل سفر خواهد کرد که در این سفر چندین پروژه مطرح است که پیگیر خواهیم بود تا به نتیجه برسد.


وی، با بیان این مطلب که راه آهن طبق برنامه ریزی صورت گرفته و تامین هزینه تا سه سال آینده راه اندازی خواهد شد، یادآور شد: راه آهن می تواند یکی از راه های توسعه صنعتی و گردشگری استان محسوب شود که به خاطر مشکلات فنی از قبیل 23 کیلومتر تونل و پل، این پروژه به کندی پیش می رود اما برنامه زمان بندی شده جدیدی برای این پروژه تعریف شده است تا در سه سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم ملی باشیم.


استاندار اردبیل، در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه برخی مدیران ادارات را مانع سرمایه گذاری استان می دانند، گفت: مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری استان فراتر از این مسائل است که حتی یک مدیر بتواند آن را ایجاد کند و کتمان اینکه مدیران دخیل نیستند اشتباه است.


6 هزار هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی نمین آماده واگذاری است

خدابخش، با اشاره به اینکه 6 هزار هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی نمین آماده واگذاری است، تصریح کرد: مصوبه دولت مبنی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین به علت واگذاری آن به شرکت های که پول کافی برای راه اندازی آن ندارند به تاخیر افتاده بود که در چند روز آینده تغییر شرکت و شناسایی مسئول این منطقه ویژه اقتصادی نهایی و قرارداد آن امضا و زمین در اختیار آن شرکت قرار خواهد گرفت تا فاز اجرایی آن آغاز شود.


این مقام مسئول، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه مراسم کلنگ زنی منطقه آزاد گردشگری بزودی برگزار خواهد شد، افزود: بزودی شاهد پایان یافتن چندین پروژه گردشگری در شهرستان های مختلف از جمله شهرستان نیر و سرعین خواهیم بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 383953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha