عفاف و حجاب زنان ایرانیان با فرهنگ آنان پیوند ناگسستنی دارد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زاهدان گفت: رضا شاه می خواست خانواده های ایرانی را در لقای کشف حجاب متمدن نشان بدهد اما او نمی دانست که عفاف و حجاب زنان ایرانی با فرهنگ آنان پیوند ناگسستنی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمان نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: نگاه به مقوله عفاف و حجاب در دنیا متفاوت است. نگاه به زن در اسلام به عنوان یک صدف در خانواده بوده که زیبایی خودش را در زندگی منحصر به همسرش می کند.
 

وی افزود: کشورهای غربی به زنان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و شهوت رانی می نگرند.
 

امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی به زنان ارزش قائل شده و اجازه داده که آنان در لقای پوشش در عرصه های سیاسی، علمی و فرهنگی فعالیت داشته باشند.
 

سلیمانی گفت: جوامع غربی با فهم وحشی گرایانه خویش به زن بسان حیوانات نگاه می کنند به نحوی که بزرگان غرب فریادشان درآمده و قلم بدست گرفته اند که چرا بنیان خانواده های غرب متلاشی شده است.
 

وی با بیان اینکه هر چقدر مکتب دین در خانواده مستحکمتر باشد به همان میزان پایه های خانواده استوار تر خواهد بود، افزود: رضا شاه می خواست خانواده های ایرانی را در لقای کشف حجاب، متمدن نشان دهد اما او نمی دانست که عفاف و حجاب زنان ایرانی با فرهنگ آنان پیوند ناگسستنی دارد.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشف حجاب پدیده شوم استکبار جهانی بوده که بر جوامع اسلامی تحمیل شده و سلامت آرمانها و آداب و رسوم خانواده ها را به خطر انداخته است، تصریح کرد: حجاب و عفاف در کشورمان ریشه دیرینه دینی و ملی دارد و زنان امر حجاب در ردیف مسئله نماز و روزه خویش قرار می دهند.
 

وی با بیان اینکه بد حجابی فاصله گرفتن از ریشه اسلام است، افزود: مبارزه با بدحجابی به عزم و اراده عمومی برای بازگشت اصالت اسلامی نیازمند بوده که در این باره به برکت انقلاب اسلامی اهداف شوم استکبار جهانی در راستای زدودن ارزش های اسلامی به سنگ خورده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 384511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha