مشارکت 90 درصدی خیرین در ساخت شبستان امامزاده محمد عابد(ع)

خبرگزاری شبستان: مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان شهر اراک از مشارک 90 درصدی خیرین در ساخت شبستان های این امامزاده خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این شبستان ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فعالیت ها و برنامه های امامزاده محمد عابد در دو بخش عمرانی و فرهنگی صورت می گیرد که در بخش عمرانی بزرگترین کاری که انجام شده ساخت دو شبستان طی مدت زمان کوتاه بوده است.


وی با اشاره به اینکه این شبستان ها در دو هزار متر مربع بنا شده است، افزود: یک شبستان 700 متری با نام مبارک حضرت زهرا و دیگری شبستان 1300 متری با نام امام حسن(ع) نامگذاری شده که امشب همزمان با  ولادت امام حسن مجتبی (ع) افتتاح می شود.


این مقام مسئول با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: کار ساخت شبستان ها از برج 6 سال 92 آغاز شده و با توجه به فصل سرما این پروزه طی مدت 6 ماه به پایان رسیده که این نمونه ای از کار جهادی در راستای تحقق شعار سال است.


اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در شبستان ها
مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم از برنامه های این بقعه مبارکه و ارادت مردم به ایشان همواره زائران زیادی به این مکان می آمدند که با کمبود فضا برای برگزاری برنامه ها مواجه بودیم.


وی ادامه داد: با ساخت این شبستان ها، کلیه برنامه ها و مناسبت های مختلف فرهنگی، مذهبی همچون لیالی قدر، محفل انس با قرآن و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی در این شبستان ها برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینخانی بیان کرد: کار ساخت این شبستان 2 هزار متری با مشارکت 90 درصدی خیرین و نیکوکاران و ارادتمندان به آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) انجام شد.


400 میلیون اعتبار برای روشنایی امامزاده
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به روشنایی امامزاده محمد عابد(ع) از میدان فراهان تا امامزاده اشاره کرد و گفت: حدود 400 میلیون اعتبار برای این کار گذاشته شده است.


استقبال از زائران و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در طول سال


مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع) شهر اراک در بخش دیگری از سخنانش به برگزری برنامه های فرهنگی در جوار این آستان مبارک اشاره کرد و گفت: در بخش فعالیت های فرهنگی علاوه بر اجرای برنامه های شش کارویژه مطرح شده از سوی سازمان اوقاف برنامه های متنوع فرهنگی نیز در این مکان برگزار می شود.


وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان، برنامه جزءخوانی قرآن کریم در آستان امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار می شود.

این مقام مسئول برپایی غرفه های پاسخگویی به مسائل و شبهات دینی، توزیع بسته های فرهنگی با محوریت آشنایی با امامزاده محمد عابد(ع)، برپایی خیمه های معرفت، راه اندازی غرفه نقاشی ویژه کودکان و ایجاد غرفه حجاب و عفاف را از برنامه هایی این بقعه مبارکه در ایام ماه رمضان دانست.


حجت الاسلام حسینخانی برگزاری محفل انس با قرآن کریم، استقرار روحانیون جهت پاسخگویی به سوالات، برپایی جشن میلاد امام حسن(ع)، برگزاری آئین شهادت امام علی(ع) و شب های قدر را نیز از دیگر برنامه های این آستان مقدس در ماه مبارک رمضان دانست.


فعالیت 250 خادم افتخاری در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع)
مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) همچنین از فعالیت 250 خادم افتخاری خواهر و برادر در این آستان مقدس خبر داد و گفت: این عزیزان آموزش های لازم بدو خدمت از جمله آشنایی با آداب زیارت، احکام شرعی و غیره را توسط مربیان مجرب فرا گرفته و آماده خدمت رسانی به زائران می شوند.

 

مرقد شاهزاده محمد عابد یکی از بناهای مذهبی و مهم شهرستان اراک است که در12 کیلومتری شمال شهر اراک و در مجاورت روستای مشهدمیقان واقع شده‌است. این امامزاده، مرقد شاهزاده محمدعابد فرزند موسی کاظم و از بناهای دوره صفویه است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 385095

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha