بیشتر مراجعه کنندگان غرفه داستان قرآنی بزرگسالان هستند!

خبرگزاری شبستان: نفر اول جشنواره قصه گویی قرآنی عنوان کرد که بیشترین افرادی که در غرفه داستان های قرآنی نمایشگاه قرآن پای صحبت های او می نشینند را بزرگسالان تشکیل می دهد.

سیدعلی محمودی، مسئول غرفه داستان های قرآنی در بخش آموزش و پرورش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: ما در این غرفه 50 داستان قرآنی را آماده کردیم تا مخاطب با انتخاب خود نام یکی از این داستان ها را به قید قرعه بیروم می آورد و من داستان آن را به همراه پیام آیات آن داستان برای وی بازگو می کنم.
نفر اول جشنواره قصه گویی قرآنی از آموزش و پرورش منطقه 12 ادامه داد: جالب است که بدانید بیشتر افرادی که به این غرفه می آیند و قرعه داستان خود را بیرون می کشند، اذعان می دارند که در ذهن خود دقیقا منتظر شنیدن همین داستان بودند. این مسئله باعث ایجاد شوق معنوی بیشتر برای توجه به پیام های قرآنی می شود.


وی خاطرنشان کرد: من از 9 سالگی برای هم سن و سال های خودم داستان قرآنی تعریف می کردم و چندین بار به لطف خداوند متعال توانستم رتبه نخست جشنواره ملی قصه گویی قرآنی را از آن خود کنم. شیوه من در داستان گویی این است که همانند مخاطبان کودک خود، زبان کودکی در پیش می گیرم و به حالت اکتیو داستان را بیان می کنم.
محمودی عنوان کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای مدرن تصویری، هنوز یکی از موثرترین راه ها برای ارتباط با مخاطب کودک و نوجوان، داستان گویی چهره به چهره است. کودکان آنقدر از این غرفه استقبال می کنند که بارها پیش آمده که به اصرار کودکان، والدین آنها بار دیگر آنها را به نمایشگاه قرآن می آورند.
 

وی در پایان گفت: زمان گفتن داستان کاملا بسته به حوصله مخاطب دارد. معمولا من داستان های قرآنی را طی زمان بیست دقیقه برای نوجوانان بازگو می کنم ولی قصه های قرآنی که به گفته خداوند «احسن القصص» هستند، این ویژگی را دارند که حتی در مدت یک دقیقه نیز می توان پیام آنها را به مخاطب انتقال داد.

 

 پایان پیام/

 

کد خبر 385349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha