نکوداشت مقام حضرت خدیجه(س) یکی از سنت های حسنه نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام حشمتی گفت: برگزاری مراسم نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) همزمان با دهم ماه رمضان یکی از سنت های حسنه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی، رییس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش "بانوی فضیلت حامی رسالت" با محوریت نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) با اشاره به سابقه برگزاری این مراسم در نمایشگاه قرآن گفت: درسومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن جمعی از مسئولان با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران تصمیم گرفته شد تا در دهم رمضان مصادف با وفات حضرت خدیجه مراسمی برگزار شود که خیرات و برکات آن جلسه تا کنون استمرار دارد.

وی افزود: یکی از شاخصه های برپایی چنین مراسم هایی مردمی بودن آن است و هیچ سازمان یا ارگانی آن را مدیریت نمی کند، مردم خود احساس دین کرده و به پاس نکوداشت بانوی بزرگوار اسلام مراسم برپا می کنند.

حشمتی با اشاره به جایگاه ارشمند حضرت خدیجه (س) تصریح کرد: امام کاظم (ع) در مورد حضرت خدیجه(س) می فرمایند جد ما سیده قوم قریش بود ، پیامبر نیز می فرماید ایشان بهترین و برترین زنان امت من است و جبرئیل بر من نازل شده و سلام خدا را بر ایشان فرستاد.همچنین در جای دیگر رسول اکرم می فرماید: حضرت خدیجه (س) برترین زنان بهشت نام گرفته است.

وی افزود: همه ائمه اطهار(ع) فرزندان ایشان بودند و عظمت و جایگاه این بانوی اسلام به قدری بود که پیامبر(ص) هیچ گاه ایشان را فراموش نمی کرد به گونه ای که پس از سال ها وفات حضرت خدیجه همزمان با فتح مکه پیامبر(ص) بر سر قبر ایشان برای نکوداشت مقام این بانوی بزرگوار خیمه ای برپا کردند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که شما دعوت شدگان در این مجلس مورد لطف و عنایت حضرت زهرا(س) قرار دارید گفت: اگر شخصی بدون درخواست از شما مجلسی برای یادبود مادرتان برگزار کند قطعا آن فرد شما را مورد لطف خود قرار می دهد به همین نحو برگزار کنندگان این جلسه مورد لطف و عنایت حضرت زهرا(س) هستند.

 

کد خبر 383862

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha