انتقاد دارالکتابه قرآن کریم به وضعیت نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: اکثر برنامه ریزی های مرکز دارالکتابه که طبق سال های گذشته در خدمت بازدیدکنندگان و روزه داران ماه مبارک رمضان قرار می گرفت به خاطر عدم هماهنگی مسئولان نمایشگاه عملیاتی نشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ محمد بابایی مدیر بخش "دارالکتابه" نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیرامون شرح فعالیت های بخش دارالکتابه در بیست ودومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ضمن بیان انتقاداتی اظهار کرد: هدف اصلی تأسیس دارالکتابه احیای کتابت قرآن در کشور است ولی در نمایشگاه قرآن امسال اکثر برنامه ریزی های مرکز دارالکتابه که طبق سال های گذشته در خدمت بازدیدکنندگان و روزه داران ماه مبارک رمضان قرار می گرفت به خاطر عدم هماهنگی مسئولان نمایشگاه عملیاتی نشد.
وی افزود: بر اساس فضا و مکانی که در اختیار مرکز دارالکتابه قرار داده شد، از روزهای اول نمایشگاه هر شب دو نفر کاتب به کتابت قرآن کریم می پردازند، در حالی که سال های گذشته تعداد کاتبان کتابت قرآن در نمایشگاه قرآن بالغ بر 30 تا 40 نفر بودند و به علت فضای محدود گستره کاری بسیار محدود شد.


مدیر بخش دارالکتابه بیان کرد: امسال فضای نمایشگاه هیچ تناسبی با فعالیت هایی که بخش ما در زمینه قرآن در نظر دارد، نداشت و مساحتی که به ما تعلق گرفت یک پنجم فضایی است که به مسئولان نمایشگاه طبق روال سال های قبل پیشنهاد داده بودیم به طوری که از 200 متر فضای درخواستی مرکز دارالکتابه، تنها 35 متر به این مرکز اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: سال های گذشته در نمایشگاه قرآن با حضور گسترده خوش نویسان نسخ و ثلث برنامه های متنوعی را ارائه می کردیم که کتابت یک جلد کامل قرآن کریم و 40 حدیث از نمونه های آن بود، اما امسال با وجود آن که افراد بسیاری برای کتابت قرآن اعلام آمادگی کرده بودند به خاطر کمبود فضا و امکانات نتوانستیم به متوسط استانداردهای خود برسیم.


بابایی از برگزاری همایش کتابت قرآن در هفته های گذشته خبر داد و گفت: در همایش کتابت قرآن که چند هفته از برگزاری آن می گذرد، 240 نفر کاتب نمونه کشوری به کتابت 2 جلد نفیس قرآن پرداختند و این قسمتی از توان ما برای ارائه برنامه کتابت بود، اما از پتانسیل موجود در نمایشگاه قرآن استفاده نشد.
وی خاطر نشان کرد: البته سایر برنامه های ما نیز لغو گردید به طوری که "جشنواره کتابت قرآن کریم" که هم در نسخ و هم در ثلث هر ساله در نمایشگاه قرآن کریم به معرفی و تجلیل از کاتبان ممتاز قرآنی می پرداخت، برخلاف روال سال های قبل برگزار نشد و بخش قرآن های نفیس کاتبان مشهور نیز به نتیجه نرسید.


بابایی در مورد فضای جدید نمایشگاه قرآن گفت: فضا و مکان باغ موزه دفاع مقدس سنخیتی با فعالیت قرآنی و ماه رمضان ندارد به طوری که در جوار بخش دارالکتابه، برنامه شب های شیدایی با اجرای خواننده های پاپ برگزار می شود که به هیچ نحو حال و هوای قرآن و رمضان را به بازدیدکنندگان منتقل نمی کند.
وی در خاتمه بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت های اعمال شده تمایلی برای حضور در نمایشگاه قرآن نداشتیم ولی برای آنکه به ما انگ عدم همراهی زده نشود حاضر شدیم و چنانچه در سال های آینده روال برگزاری بدین نحو باشد، از شرکت در نمایشگاه معذوریم.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 384861

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha