نیازسنجی و ذائقه سنجی مخاطب یکی از دستاوردهای نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: گروسی گفت: شبکه قرآن و معارف سیما با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن و ذائقه سنجی و نیازسجی مخاطبان خود،برنامه سازی می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با حضور در غرفه شبستان، با اشاره به اهم برنامه های این شبکه در راستای اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: در راستای تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن شبکه قرآن و معارف، شبکه سوم سیما، شبکه های برون مرزی از جمله جام جم هر روز ارتباط با محل برگزاری نمایشگاه دارند که به نظر می رسد ما شاهد یک جهش عالی در حوزه اطلاع رسانی نمایشگاه قران نسبت به ادوار گذشته شاهد هستیم.
وی افزود: ظرفیت سالانه نمایشگاه قرآن بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی و آشنا کردن آحاد جامعه با این مضامین است.به خصوص که اغلاب در اوقات پس از افطار خانواده ها حضور گسترده ای در نمایشگاه قرآن دارند بهترین موقعیت برای معرفی سبک زندگی قرآنی است که بستگی به محتوای نمایشگاه قرآن نیز دارد.

گروسی تصریح کرد: یعنی اگر بتوان با کیفیت و برنامه ریزی مناسب تر فضای نمایشگاهی را اداره کنیم در رسیدن به اهدافمان موفق تر ظاهر می شویم.
وی عنوان کرد: به نظر من هر فعالیتی خالی از اشکال نیست و ما برای برنامه ریزی بهتر در خصوص برپایی نمایشگاه بین المللی قران در سال های آینده باید یک تیم حرفه ای و تخصصی برنامه های امسال را رصد کنند.اگر این گروه های با حوزه قرآن و عترت و رسانه ها و شبکه های اجتماعی آشنا باشند می تواند بسیار کارآمدتر باشد و به نظر من باید مسئولین نمایشگاه بین المللی قرآن از هماکنون برای نمایشگاه سال آینده برنامه ریزی کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: البته وعده های ما نباید شعاری باشد و باید عاملانه وارد عرصه شویم تا شاهد موفقیت های بیشتر در حوزه قرآن و عترت باشیم و از حداکثر ظرفیت نمایشگاه بین المللی قرآن بهره مند شویم.

گروسی با اشاره برگزاری طرح قرآنی 1448 در شبکه قرآن و معارف سیما اظهار کرد: امسال در ایام تعطیلات تابستانی هم چون ادوار گذشته طرح قرآنی 1448 را با محوریت ترویج حفظ قرآن کریم آغاز کردیم که با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شد.شاید یکی دلایل این اتفاق پرداختن به حفظ موضوعی آیات قرآن بود که اصراری بر حفظ جزء به جزء قرآن نداشتیم.
وی افزود: امسال سعی کردیم تا با برنامه ریزی و نو آوری طرح 1448 را جلو ببریم که در همین بین نیز به گروه برنامه ریز و برنامه ساز ما فشار بسیاری وارد شد ولی الحمد الله این تلاش ها نتیجه داد، در قالب طرح 1448 برنامه هایی ویژه کودک و نوجوان،مستند سازی، نمایش، مسابقه با عنوان نشانی از مصلی تهران پیش بینی کردیم.
همچنین طی نظر سنجی انجام شده هفته گذشته در بین مردم شهر تهران از سوی مرکز تحقیقات و آمار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شده که نتایج دل گرم کننده از جمله رشد مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما ، برای ما به همراه داشت.


گروسی عنوان کرد: یکی از دلایل این رشد ورود شبکه قرآن و معارف سیما برای ساخت و سفارش فیلم، سریال و تله فیلم با رویکرد قرآنی و دینی بوده است.البته ما به این سطح اکتفا نکرده و تلاش می کنیم برای رشد و پیشترفت هرچه بیشتر گام برداریم.
شبکه قرآن و معارف سیما از رضایت مندی 90 درصدی مخاطبین خود برخوردار است و با توجه به اینکه همواره در رقابت با سایر شبکه های معارفی در رتبه پایین قرار داشتیم طبق نظر سنجی انجام شده با اختلاف 25 درصدی با شبکه دوم در رتبه اول قرار داریم.یکی از مهم ترین اهداف شبکه قرآن ومعارف سیما توجه به ذائقه مخاطب است. امروز بهترین مجری ها و برنامه سازان وارد شبکه قرآن و معرف سیما شدند و برخی از برنامه ها تبدیل به یک برند شده است.اکنون کمتر کسی برنامه اسراء یا شب های آسمانی یا برنامه یادخدا را نشناسد.


وی با اشاره به لزوم نیازسنجی و ذائقه سنجی مخاطبان گفت: یکی از همه ترین فعالیت های شبکه قرأن و معارف سیما در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن ذائقه سنجی مخاطبین برای ساخت برنامه های این شبکه است که انتقادات و پیشنهادات مردمی منتقل می شود.البته نیازسنجی در بین مخاطب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که ما با توجه به اقتضائات امروز، برنامه ویژه در خصوص پاسخ گویی به شبهات دینی برای جوانان پیش بینی کرده ایم.
وی افزود: اعتقاد ما براین است که مذهب شیعه آن قدر حق است که بتواند تمام شبهات جوانان را پاسخ دهد.همچنین در مقابله با هجمه های شبکه های ماهواره ای که بر علیه اعتقادات جوانان دارند، برنامه های خوبی تولید شد که سیلی محکمی بر این شبکه های معاند زد.
گروسی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر بتوانیم تعامل سازنده بین دستگاه ها و نهاد های حوزه قرآن و عترت برقرار کنیم حتما به دستاوردهای بزرگی دست خواهیم یافت.
پایان پیام/

 

کد خبر 384544

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha