هنرنمایی فرشتگان زمینی در باغ موزه دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: کودکان استثنایی در غرفه فرشتگان زمینی هنرهای دستی خود را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، به همت سازمان مدارس استثنایی کشور، غرفه‌ای برای دانش‌آموزان ناتوان جسمی و حرکتی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تدارک دیده شده است.
در این غرفه هنر معلولان در رشته‌های صنایع دستی، منبت‌کاری، نقاشی، مشبک‌سازی، خطاطی و ... برای بازدیدکنندگان به نمایش در آمده است. در کنار نمایش این آثار، همه روزه تعدادی از این دانش‌آموزان به صورت زنده مشغول طراحی کاردستی‌های هنری هستند.


مسئول غرفه ضمن تشریح فعالیت‌های این کودکان تصریح می‌دارد که اکثر بازدید کنندگان باور نمی‌کنند که این آثار هنری محصول خلاقیت همین دانش‌آموزان باشند که به ظاهر دچار ناتوانی هستند.
این دانش آموزان شامل آسیب دیدگان بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، معلولین جسمی حرکتی، چند معلولیتی، اختلالات رفتاری و یادگیری هستند و براساس نوع و میزان ضایعه، آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود و در مدت کوتاهی می‌توانند این آثار هنری را به تنهایی ایجاد کنند.
مسئول غرفه «فرشتگان زمینی» تاکید می‌کند که در ضصورت حمایت مالی و معنوی از این دانش‌آموزان استثنایی، این قابلیت وجود دارد که در یک بازه زمانی کوتاه هنر این عزیزان به بازدهی مالی و اشتغال‌زایی بیانجامد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 384222

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha