ازبرپایی نمایشگاه قرآن و عترت تا بازدید رییس جمهور از نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام حشمتی از برپایی نمایشگاه عترت در کنار نمایشگاه قرآن در سال آینده و بازدید رییس جمهور از نمایشگاه قرآن امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور در غرفه شبستان، با اشاره به علل تمدید نمایشگاه قرآن امسال گفت: جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی تمدید بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد که تا سه شب دیگر مصادف با شب 19 ماه مبارک رمضان میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان به آستان قرآن کریم هستیم.
وی افزود: یکی از مهم ترین دلایل تمدید نمایشگاه قرآن امسال استقبال بی نظیر مردم بود که با اشتیاق درخواست افزایش روزهای نمایشگاه قرآن را داشتند. با توجه به برخی کم بودها طی روزهای اول و انتقاد برخی از غرفه های فروش، به صورت مکتوب درخواست تمدید نمایشگاه قرآن را به مدت ده روز داشتند که حقیقتا در توان مانبود که 10 روز دیگر نمایشگاه قرآن ادامه یابد.


حجت الاسلام حشمتی با بیان این مطلب که به دنبال ارائه کارهای نوین در نمایشگاه قرآن هستیم گفت: به عنوان رییس بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن همواره به دنبال نوآوری و ارائه کارهای نوین در نمایشگاه قرآن امسال بودم و به طور کلی از هر کار تکراری دوری می کنم.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و ارائه کارهای تکراری جذابیت خود را از دست می دهد و مخاطبان آن نیز اقبال کم تری نشان خواهند داد. شاید نمایشگاه قرآن امسال 50 درصد از انتظارات من را برآورده کرد و از هم اکنون برای نمایشگاه قرآن سال آینده با جدیت برنامه ریزی خواهیم کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای سال آینده به دنبال دریافت کمک ها و حمایت های جدی دولت، شهرداری و شورای شهر تهران هستیم تا حداقل یک فضای مناسب نمایشگاهی با استاندارهای مناسب اختصاص دهند.
وی افزود: به نظر من باغ موزه دفاع مقدس و یا حتی مصلی تهران فضای نمایشگاهی ندارند.حضور پر شور مردم در فضای نمایشگاه قرآن نشان از این موضوع دارد که باید خدمت گذار آنها باشیم و یکی از این شیوه های خدمت گذاری ایجاد تمهیدات و تسهیلات لازم برای رفاه و آسایش مردم است.
حجت الاسلام حشمتی عنوان کرد: در برپایی نمایشگاه قرآن امسال نیز هر آنچه در توان ما بود گذاشته شد و اگر کمی و کاستی وجود دارد، قطعا نا خواسته بوده و ما سعی داشتیم که بهترین فضا را آماده کنیم. به عنوان مثال جای خالی نمایشگاه عترت در کنار نمایشگاه قرآن احساس می شود و ما حداقل به اندازه فضای کنونی برای برپایی نمایشگاه عترت مکان می خواهیم.
وی تصریح کرد: باید برای قرآن همه دستگاه ها و نهادها پا به عرصه بگذارند و حداقل یک فضای تخصصی برای نمایشگاه قرآن در شهر تهران راه اندازی شود ما روز شنبه که دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان برای بازدید به نمایشگاه قرآن می آیند خواسته های خود را اعلام می کنیم.


حجت الاسلام حشمتی با اشاره به حذف برخی از بخش های نمایشگاه امسال گفت: بخش هایی نیز در ادوار گذشته نمایشگاه بین المللی قرآن حضور موفق داشتند اما امسال به علت کمبود فضا، یا عدم سنخیت با موضوع نمایشگاه قرآن از حضور این بخش ها محروم بودیم.
وی افزود: به عنوان مثال ما با بخش فروش دچار در نمایشگاه قرآن امسال مخالف بودیم زیرا اگز این بخش راه اندازی می شد ناچار بودیم که سایر بخش های فروش را نیز فعال کنیم به همین دلیل با کمبود فضا مواجه می شدیم.
حجت الاسلام حشمتی عنوان کرد: به نظر من بخش فروش دچار مانند اعمال مستحب است و ما به علت کمبود جا اولویت را به بخش های اصلی دادیم البته به جای بخش فروش دچار غرفه ای را برای فرهنگ سازی و نشر و حجاب و پوشش اسلامی در نظر گرفتیم تا در بین مردم فرهنگ سازی شود. به نظر من برای سال آینده برای بخش فروش در قالب بازاچه رمضان و حتی تقویت حوزه عترت در نمایشگاه بین المللی قرآن باید کار ویژه ای را انجام دهیم.


وی اظهار کرد: فراهم کردن فضایی مناسب با امکان دسترسی مطلوب،ارائه تسهیلات برای بازدیدکنندگان امکان برپایی سفره های با شکوه افطاری از جمله طرح ها و پیشنهادات ما برای برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در سال آینده است.
حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین المللی قرآن تغییر کرده اما استقبال مردمی کم نظیر بود و ما طی برگزاری این نمایشگاه شاهد حضور مسئولان با تفکرها و دسته بندی های سیاسی مختلف بودیم. همچنین ما برای همه مسئولان دعوت نامه مکتوب ارسال کرده ایم که امیدوارم طی روزهای باقی مانده شاهد حضور آنها باشیم.
وی با بیان این مطلب که باید از دستاودهای نمایشگاه قرآن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن بهره برداری مناسب از دستاوردهای آن است اغلب ما پس از اتمام نمایشگاه همه چیز را فراموش می کنیم امسال تهمهیداتی در نظر گرفته شده تا محصولات و دستاوردهای نمایشگاه قرآن را به صورت کاربردی در تمام ایام سال مورد بهره بردای قرار دهیم که در همین راستا نیز سایت نمایشگاه و دبیرخانه دائمی آن فعال می شوند.
پایان پیام/


 

 

کد خبر 384543

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha