طرح تعویض 10هزار جلد قرآن های فرسوده در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن می توانند قرآن های فرسوده خود را تعویض یا برای کمک به مناطق محروم قرآن اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن می توانند با حضور در غرفه تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر قرآن های فرسوده خود را با قرآن های جدید تعویض کنند.
بنابراین گزارش، بازدیدکنندگان می توانند قرآن های نوی خود را برای کمک به مناطق محروم اهدا نمایند. علاقه مندان می توانند با حضور در این غرفه و اهدای قرآن فرسوده یک قبض شامل مشخصات فردی، تاریخ تحویل و... را ثبت و به انتخاب خود یکی از دو نوع قرآن عرضه شده در غرفه های بخش فروش را تحویل بگیرند. گفتنی است به ازای هر قرآن فرسوده یک قرآن نو اهدا می شود.


این غرفه قرآن هایی را که قابل تعمیر باشد را پس از صحافی دوباره مورد استفاده قرار می دهد و قرآن های از کار افتاده نیز برای خمیر شدن به مراکز خاص و ویژه این کار تحویل داده می شود.
همچنین این گزارش می افزاید: مراکز مخصوص خمیر کردن قرآن ها تنها به صورت عمده قران های فرسوده را تحویل می گیرند و اغلب با چاپ خانه های نشر قرآن کریم در ارتباط هستند.
در این غرفه هر روز سه نوع قرآن برای معاوضه عرضه می شود و شرکت تعاونی کارآفرینان نیز در برپایی این غرفه همکاری داشته است.


گفتنی است، استقبال بازدیدکنندگان از این غرفه بی سابقه بوده و تاکنون بیش از 5 هزار جلد قرآن فرسوده تعویض شده است. همچنین طبق قرارداد تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر با بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن این تعاونی تا پایان نمایشگاه موظف به تعویض 10 هزار جلد قرآن است و پس از اتمام کار نمایشگاه قرآن این بخش فعالیتی نخواهد داشت.
یادآوری می شود، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 3 تیرماه آغاز به کار کرده و تا 23 تیرماه جاری پذیرای علاقه مندان است.
پایان پیام/
 

کد خبر 384135

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha