نمایش حرم حضرت مسلم(ع)/ تربت کربلا هدیه بگیرد

خبرگزاری شبستان: بخشی از سردرهای حرم مطهر مسلم بن عقیل(ع) در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ستاد بازسازی عتبات عالیات، در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، لچکی ها و سردرهای حرم حرم مسلم بن عقیل(ع) و بخشی از حرم مطهر حبیب بن مظاهر(ع) را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است.


این بخش ها توسط هنرمندان ایرانی در سال های گذشته ساخته شده است و بعد از تایید هیئت امنای مسجد کوفه در عراق، مجوز انتقال و نصب در این اماکن مقدسه را پیدا کرده است. دکتر اسکندرپور به همراه استاد فرشچیان، کار طراحی بخشی از این حرم ها را برعهده دارد. همچنین این هنرمندان هم اکنون مشغول طراحی حرم حضرت عبدالحسنی(ع) هستند.


ستاد بازسازی عتبات عالیات در نمایشگاه قرآن علاوه بر نمایش قطعاتی از حرم های مطهر، اقدام به جمع آوری کمک های و نقدی و نذورات شیعیان نیز برای بازسازی حرم های شریفه می کند و به گفته مسئول غرفه، بازدیدکنندگان نمایشگاه از این موضوع استقبال خوبی داشتند.


بر اساس این گزارش افرادی که به هر میزان به این صندوق کمک کنند، هدیه ای ارزشمند یعنی مهر و تربت پاک کربلا را به عنوان تیمن از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت می کنند.
پروژه توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) با نام و یاد حضرت زهرا(س)، پروژه مرمت و احیاء ایوان طلای حرم مطهر علوی به روش ملقمه درجا، ساخت حسینیه و مسقف برای برای زائران حرم علوی، تعویض کاشی کاری صحن و حجره های حرم های مطهر کاظمین، احداث و تامین بخشی از تجهیزات حرم های مطهر در سامرا و ده ها طرح عمرانی دیگر از جمله پروژه های در دست کار توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 384551

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha