نفرات برتر جشنواره فیلم و عکس نمایشگاه بین المللی قرآن معرفی شدند

خبرگزاری شبستان: نفرات برتر جشنواره فیلم و عکس نمایشگاه بین المللی قرآن در سه بخش فیلم ، عکس و فیلمنامه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، آیین پایانی جشنواره فیلم و عکس عصر امروز با حضور حجت الاسلام حشمتی ، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ایوبی ، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور ، ایل بیگی ، رئیس کمیته سینما از دریچه ماوراء و جمعی از هنرمندان و اعضای هیات داوران این جشنواره برگزار شد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.


براساس این گزارش در بخش عکس ؛ هیات داوران متشکل از رسول اولیا زاده ، افشین بختیار ، محمد خادمیان ، محمد ستاری و علیرضا کریمی صارمی آثار را ارزیابی کردند و محمد رضا بهارناز ، امیرعلی جوادیان ، بیژن بنی احمد ، علی فریدونی ، اکبر ناظمی و علی آذرنیا کماری از پیشکسوتان شرکت کننده در جشنواره را مورد تقدیر قرار دادند و رجبعلی قهرمانی را  نفر اول ، مهدی معصومی گرجی ، نفر دوم و ناصر محمدی بعنوان نفر سوم معرفی کردند.
 

این گزارش می افزاید : در بخش فیلمنامه ام کلثوم کاظمی با اثری به نام «چتری برای همه» ، سهیلا رمین با اثر «هدیه حوا» ، مهدی صدیقی با اثر «ناخواسته» رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و رعنا واعظی با آثار «خشک» و «این هدیه سپر می شود» جایزه ویژه را دریافت کرد.
داوران این بخش ؛ مهدی فرودگاهی ، رهبر قنبری و میردولت موسوی بودند.
 

براساس این گزارش ،در بخش فیلم مستند ؛ جایزه ویژه به پرویز رستمی برای فیلم «همسایگان آسمان» ، بهترین کارگردانی به جواد پیری برای فیلم «بهشت فراموش شده» و بهترین تهیه کننده به مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای فیلم «بهشت فراموش شده» ، اختصاص یافت.
همچنین در بخش فیلم داستانی ، جایزه بهترین تصویر برداری به وحید بیوته برای فیلم «دالان» و عارف نام ور برای فیلم «دست خالی، دل پر» ، بهترین کارگردانی به رضا جمالی برای فیلم «بازتاب» و «عروسی مسلم» اختصاص یافت.
 

این گزارش می افزاید : در بخش های فیلم تجربی، فیلم داستانی و پویانمایی هیات داوران هیچ کدام از آثار را شایسته تقدیر ندانست.
همچنین در بخش فیلم 114 ثانیه ای ، جایزه ویژه به محمود آذرنیا برای فیلم «فصل پنجم»، به هادی بهرامی برای فیلم «نزدیکتر» ، به حامد بقائیان برای فیلم «لحظه های قطعی» اختصاص یافت و جایزه بهترین کارگردانی در این بخش به عبدالله حاجی محمد برای فیلم «عفت» رسید.

 

گفتنی است، هیات انتخاب بخش فیلم متشکل از محمد صادق جعفری ، سعید شاه حسینی و میردولت موسوی بودند و هیات داوران این بخش متشکل از مهرداد اسکویی ، کمال تبریزی ، مجتبی رایی ، جعفر صانعی مقدم و رضا میرکریمی بودند

همچینین در این بخش از امیر حسین موسوی فیلم ساز 16 ساله شرکت کننده در این جشنواره به عنوان جوان ترین فیلم ساز تقدیر و تجلیل شد.
پایان پیام/.

 

کد خبر 384440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha