تجلیل یکی از سینماگران به عنوان خادم قرآنی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن در روز شنبه 21 تیرماه با حضور رئیس جمهور گفت: یکی از سینماگران به عنوان خادم قرآنی در این مراسم تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معراف خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی در آیین پایانی جشنواره فیلم و عکس با موضوع «مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی» با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس امروز به برکت قرآن مزین شده است، اظهارداشت: در اولین دوره های نمایشگاه به اهتمام مسجدجامعی، بخش سینما افزوده شد و سالها این بخش مورد توجه بود و حتی سینماگران بعنوان خادم قرآنی تجلیل شدند اما چندسالی با وقفه مواجه شد و اکنون مجددا تقویت خواهد شد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن در روز شنبه 21 تیرماه با حضور رئیس جمهور در باغ موزه دفاع مقدس گفت: یکی از سینماگران به عنوان خادم قرآنی در این مراسم تجلیل می شود که این نشان پس از نشان دولتی ، بالاترین نشان کشور است.


وی با بیان اینکه انجام فعالیت های قرآنی از سوی هنرمندان هم از سوی وزارت ارشاد و هم معاونت قرآن و عترت دارای اولویت است ، افزود : برگزاری جشنواره فیلم و عکس جز اولویت های اساسی و اولیه ماست و در ادامه نیز از آن حمایت خواهیم کرد و اسباب تولید فیلم های کوتاه و بلند با مضامین قرآنی را فراهم خواهیم کرد.
حشمتی با اشاره به اینکه ایرانیان در سوابق هنری خود به مضامین قرآنی توجه ویژه ای داشته اند ، تصریح کرد: دیوار مساجد و بازارهای قدیمی منقش به آیات و خوشنویسی های قرآنی ایرانیان است و در جلد سازی قرآنی نیز ایرنیان هنر بسیاری داشتند که نشان از توجه آنان به تذهیب است.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنر ایرانیان در خصوص قرآن در مواجه با سینما متوقف شد ، گفت: پیش از این بر این باور بودند که سینما نمی تواند در زمینه قرآن فعالیت کند اما اکنون آثار قرآنی بسیاری در سینما تولید شده است و امسال بخش 114 ثانیه برگرفته از 114 سوره قرآن طراحی کردیم و در آینده نیز تقویت خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه با معاونت سینمایی امیدواریم تولیدات بهتری در حوزه سینمای قرآنی صورت پذیرد ، تصریح کرد: براین باورم تاثیری که فیلم کوتاه یا مستند قرآنی برمخاطب می تواند گذارد بسیار بیشتر از خطابه و منبر است زیرا کسی که با صوت زیبا قرآن می خواند یا با خط خوش آن را کتابت می کند ، زیبایی های قرآن رانشان می دهد.
حشمتی با بیان اینکه سوژه های قرآنی بسیاری برای فیلمنامه نویسی وجود دارد، افزود : در بازدید از شهری با خانواده ای قرآنی مواجه شدم که برای اداره موسسه قرآنی خود منزل خود را به موسسه تبدیل کرده بودند و خود اجاره نشین شده بودند که این سوژه بسیار خوبی برای فیلم سازی است.
پایان پیام/.
 

کد خبر 384435

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha