ائمه جماعات بافعال کردن مساجدزمینه دوری جوانان ازماهواره را فراهم کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نباید نسبت به مساجد بی تفاوت باشیم گفت: ائمه جماعات باید با فعال کردن مساجد زمینه دوری جوانان از ماهواره ها را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز (22 تیر) در جمع طلاب بسیجی استان یزد ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع) با اشاره به نقش مساجد در احیای فعالیت های دینی گفت: مساجد پایگاه های مهمی برای انقلاب اسلامی بوده و هستند لذا روحانیون باید از این فضا برای هدایت مردم در صحنه های مختلف استفاده کنند.


وی با گلایه از بی تفاوتی نسبت به مساجد اظهار داشت: ما باید نسبت به مساجد همان سیره و روشی را دنبال کنیم که ائمه اطهار (ع) نسبت به مساجد داشتند.


ناصری با اشاره به مشغله روحانیون در امور مختلف گفت: متاسفنه این مشغله مانعی برای حضور مناسب ائمه جماعات در مساجد شده است بطوریکه در بازدید های سرزده خود از مساجد شاهد تاخیر ائمه جماعت در برپایی نمازجماعت بوده ام.


وی بر لزوم آشنایی ائمه جماعت بر شیوه های جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و افزود: باید با مطالعه و برنامه ریزی جوانان را به مساجد بکشیم، وقتی جوانان فضای معنوی و مهربان مسجد را ببینند شیفته مسجد می شوند و دیگر چیزی نمی تواند آنان را از مسجد جدا کند.


وی از مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مبارزه با جنگ نرم دشمنان یاد کرد و گفت: ائمه جماعات باید با فعال کردن مساجد زمینه دوری جوانان از ماهوارها را فراهم کنند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه همه ما نسبت به جوانان مسئولیم تصریح کرد: در حال حاضر جوانان ما در برابر تهاجم گسترده شبکه های دشمنان قرار دارند و این تهدید بزرگی برای آنان است.


وی افزود: الان باید ببینیم تکلیف ما چیست، رادیو و تلویزیون تا حدی می‌توانند فعالیت کنند، ماهواره‌ها در خانه‌های ما نفوذ پیدا کرده‌اند و اثرات بیشتری نسبت به رادیو و تلویزیون دارند.


ناصری با بیان اینکه دشمنان اعتقادات جوانان ما را نشانه گرفته اند اظهار داشت: در طول تاریخ نیز مشاهده می کنیم وقتی که دشمن می خواست آندلس یکی از مراکز مهم اسلامی را فتح کند از طریق بی حجابی و سوق دادن دختران مسیحی و غیر مسیحی به میان جوانان مسلمان توانست همه چیزی را از بین ببرد.


امام جمعه یزد افزود: البته ما هم در این 30 سال نسبت به فرزندانمان، نسبت به آموزش و پرورش غفلت کردیم، باید در مدارس و دبیرستان‌ها دین را به کودکانمان می‌آموختیم.


وی با بیان اینکه بچه های ما 12 سال درس می خوانند و علوم مختلف را یاد می گیرند اما دین مدار نمی شوند گفت: ما آموزش و پرورش را رها کردیم و به سبک قدیم به فعالیت آموزش و پرورش ادامه دادیم، متاسفانه در مدارس ما بحث دین مداری نبود.


ناصری افزود: دشمن نیز به این مساله پی برده است و در برنامه ریزی های خود به دنبال سست کردن پایه های دینی در کودکان، نوجوانان و جوانان است.


وی با بیان اینکه دشمن زمانی علیه حکومت و علیه تشکیلات نظام حمله‌های نظامی و حرکت‌های مختلفی انجام می داد گفت: اما الان چهره کار آنها فرق کرده و مستقیم وارد میدان مبارزه با دین شده اند.
 

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین رسالت های روحانیون را تبلیغ دین دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تمام حرکت‌های دنیا علیه اعتقادات دینی ما بسیج شده است.


وی تصریح کرد: آنها بررسی کرده‌اند و دیدند که مقاومت و انقلاب و صلابت مردم ایران مربوط به ایمان، دین و اعتقاد آنها به ولایت و امامت اهل بیت (ع) است.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

کد خبر 385376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha