سونامی ماهواره درکشور/مسئولان در ترویج حجاب عزم راسخ تری داشته باشند

خبرگزاری شبستان: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان گفت: 26 دستگاه در زمینه ترویج عفاف و حجاب مسئول هستند که متاسفانه عزم راسخی از برخی مسئولان در این امر دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمرضا جعفری خیرخواه، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان امروز(22 تیر) در نشست آسیب‌های اجتماعی ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ایی در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه اسلام مهمترین مانع دشمنان در رسیدن به اهدافشان است، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از توطئه‌های مختلف مانند شبکه‌های ماهواره‌ای، به انوع تهاجمات و تخریبات علیه اسلام اقدام کرده‌اند.


وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی تصریح کرد: دشمن برای شکستن این انقلاب تمام همت خود را به کار بسته و به جنگ فرهنگی روی آورده است.


خیرخواه اذعان کرد: آنان دریافته‌اند به وسیله جنگ نرم می‌توانند به تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم پرداخته و غیرت ملی و دینی را خدشه دار کنند.


وی با بیان اینکه ماهواره مهمترین ابزار دشمن برای تضعیف باورها و انتقال اعتقادات و زندگی غربی در جامعه مسلمان است، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ایی از طریق ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مختلف به تدریج درون خانواده نفوذ کرده و باعث می‌شوند تا فرهنگ مخاطبان به طور غیر ملموس تغییر یابد.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان مشغولیات خانواده به مباحث اقتصادی را عامل اصلی گرایش فرزندان به سمت ماهواره دانست و اذعان کرد: در جامعه امروزی خانواده‌ها درگیر مسائل اقتصادی شده و از تربیت فرزندان خود غافل شده‌اند و فرزندان نیز برای کمبود محبت موجود در خانه به سمت ماهواره گرایش یافتند.


وی اضافه کرد: ماهواره‌ها در قالب سریال‌ها، آگهی و میان برنامه به تبلیغ مظاهر ضد اخلاقی پرداخته و سنت‌های اجتماعی و فرهنگی کشور را مورد حمله قرار می‎دهند.


خیرخواه با بیان اینکه یک سونامی وحشتناک از ماهواره در کشور ایجاد شده است، افزود: بزرگترین وظیفه ما آگاهسازی عمومی مردم از مضرات ماهواره است و تا زمانی که باورها و اعتقادات مردم در استفاده از ماهواره تصحیح نشود نمی‌توان به مقابله با آن پرداخت.


وی با اشاره به اینکه مقابله با ماهواره کار پلیس است از اصحاب رسانه خواست با توجه به اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است از ظرفیت و توانمندی رسانه در خصوص مقابله با این پدیده شوم که موجب سست شدن بنیان خانواده شده است، بهره لازم را ببرد.


خیرخواه با تاکید بر اینکه دنیای تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها آغاز شده است، افزود: باید در باور دینی و اعتقادات مردم نفوذ کرد تا بتوان به مقابله با شبیحخون دشمن که از عدم اگاهی ما استفاده کرده است، پرداخت.


معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان در ادامه بی بند و باری و رواج بی‌حجابی و بی‌عفتی را در راس برنامه‌های ماهواره دانست و اظهار کرد: 26 دستگاه در زمینه ترویج عفاف و حجاب مسئول هستند که متاسفانه عزم راسخی از برخی مسئولان در این امر دیده نمی‌شود.


وی افزود: طی چند سال اخیر بی‌حجابی در کل کشور یکسان شده است و این نشان دهنده کار ضدفرهنگی دشمن بر علیه جامعه اسلامی ماست که بسیار دردناک است.


وی با بیان اولویت پلیس مقابله با گروه‌های سازمان یافته ترویج بی‌حجابی در جامعه است، تصریح کرد: باید آثار بی‌حجابی را در جامعه به تصویر بکشیم تا خانواده‌ها آگاه شوند، بیشترین گروه بدحجاب گروه سنی 15 تا 20 سال است که ناآگاهیشان موجب بی‌حجابیشان شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 385300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha