استفاده ازظرفیت اقشار جهت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد

خبرگزاری شبستان:مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: جهت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و توسعه مشارکت های مردمی از ظرفیت تمام اقشار جامعه استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد اکبری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد امروز در همایش خیّرین قضات و کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد با بیان اینکه مهمترین هدف این نهاد در دهه چهارم انقلاب توانمندسازی خانواده ها و توسعه مشارکت مردمی است گفت: در همین راستا به دنبال استفاده از ظرفیت تمام اقشار جامعه هستیم.


وی با اشاره به منابع مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: منابع مالی کمیته امداد از طریق کمک های مقام معظم رهبری، اعتبارات و بودجه دولتی، کمک های مردمی و درآمدهای محلی و ... تأمین می شود.


اکبری افزود: طرح مددجویی و شهید رجایی، اموربیمه و خدمات بهداشتی و درمانی اقشار نیازمند، خدمات فرهنگی و آموزشی، خدمات عمرانی، تأمین مسکن برای مددجویان، ساختمان‌سازی برای مددجویان، کمک به حل مشکل مسکن نیازمندان غیر تحت‌پوشش، طرح جبران دیه وکمک به زندانیان بدهکار، پیگیری مسائل حقوقی و قضایی مددجویان و غیره از جمله اقدامات کمیته امداد است.


وی با بیان اینکه منابع حاصل از بودجه دولت، طبق موافقتنامه های مبادله شده، اخذ و طبق قانون محاسبات عمومی مصرف و گزارش عملکرد آن مانند ساﯾر استفاده کنندگان از اعتبارات دولتی به دﯾوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و داراﯾﯽ ارائه می شود تصریح کرد: کمک های مردمی طبق موازین شرعی و نیت خیّرین زیر نظر نماینده ولی فقیه در کمیته امداد هزینه می شود.


اکبری با اشاره به نظارت های موجود بر کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دستگاه های نظارتی مسئول در کشور از جمله معاونت نظارت و حسابرسی مقام معظم رهبری‌، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و نظارت کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و بازرسی‌های منظم و دوره‌ای خود را بخصوص از طریق ‌نمایندگان مقیم‌، بطور دقیق و کامل بانجام می‌رسانند.


وی افزود: همچنین نظارت و بازرسی درون سازمانی نیز توسط بازرسی شورای مرکزی‌ و مقام سرپرستی و دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی صورت می‌گیرد.


اکبری ضمن قدردانی از مشارکت بسیار خوب قضات، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در رسیدگی به پرونده های مددجویان، اظهار داشت: مهمترین مشکلات و مسایلی که مددجویان با آن درگیر هستند، مسایل حقوقی است که تاکنون بسیاری از این مشکلات با همکاری و کمک قضات، وکلا و مشاورین حقوقی مرتفع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطرنشان کرد: خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان در قالب مواردی چون مشاوره و بررسی پرونده، تنظیم اظهارنامه و دادخواست، تنظیم لایحه دفاعیه، حضور در جلسات دادرسی، صدور رأی و اجرای حکم، شرکت در جلسات دادرسی مددجویی و اداری و همچنین اقدامات ثبتی و ملکی بوده است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 386235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha