جشن تکلیف 3 هزار دانش‌آموز اردبیلی برگزار شد

سه هزار دانش‌آموز دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی امروز جشن مکلف شدن خود را در حسنیه ثار‌الله سپاه استان اردبیل برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، احمد محمودزاده مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، صبح امروز ( 26 اردیبهشت) در جشن تکلیف سه هزار دانش آموز اردبیلی که با حضور دانش‌آموزانی از نواحی و مناطق 19 گانه اردبیل برگزار شد، با تبریک ورود این دانش‌آموزان به مرحله اجرای دستورات خداوند، اظهار داشت: امروز روزی است که گفت‌وگوی رسمی شما با خداوند آغاز می‌شود و این یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین روزهای عمرتان خواهید بود.


وی با بیان اینکه از امروز انتظار از این دانش‌آموزان مکلف افزایش می‌یابد، افزود: جشن شکوفایی و جشن تکلیف، گفت‌وگو با خدا از طریق نماز و رعایت اصول دین است که ضروری است در تمام شئونات به حفظ آن اقدام شود.

 

محمودزاده، آشنایی کامل با احکام الهی و دستورات خداوند، آشنایی با سیره و سنت رسول اکرم (ص) امامان و ائمه اطهار، خود‌سازی و اجرای دستورات خداوند و احکام اسلام، انجام واجبات دینی، احترام به پدر و مادر، معلمان و بزرگ‌ترها و در نهایت همکاری در تمام کارها با مربیان و معلمان را از جمله این وظایف اعلام کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، خطاب به اولیای حاضر نیز وظیفه آنان را در انجام این رسالت بزرگ خطیر اعلام کرد و گفت: تشویق دانش‌آموزان و دختران مکلف به انجام فرایض دینی باید از خانواده آغاز شده و در مدرسه و جامعه نمودی عینی یابد.

 

محمودزاده اذعان داشت: امروز این دانش آموزان آینده‌سازان فرهنگی و دینی جامعه ما هستند که اندک غفلتی از آنان می‌تواند تباه شدن آینده آنها را رقم بزند.

 

حجت‌الاسلام قدوسی از روحانیان برجسته کشور و استاد اخلاق نیز در این مراسم با زبانی کودکانه به دانش‌آموزان نحوه انجام فرایض دینی و نحوه مقلد بودن را آموزش داد.

پایان پیام/

کد خبر 38736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha