برای اوقات فراغت فرزندتان با مسجد در ارتباط باشید

خبرگزاری شبستان: آیت الله جلالی خمینی به خانواده ها توصیه کرد از مساجد فاصله نگیرند، برای اوقات فراغت فرزندانشان با مسجد در ارتباط باشند و شبهات را با روحانیت مساجد در میان بگذارند تا پاسخ صحیح دریافت کنند.

آیت الله «جلالی خمینی»، نماینده ولی فقیه در شرق تهران و سرپرست روحانیت در حوزه شرق تهران در گفت وگو با خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد کانون تربیت و سنگر اسلام محسوب می شود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز می فرمودند: مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید؛ لذا امروز یکی از مهمترین وظایف خانواده مسلمان و بالاتر از آن جامعه مسلمان تکریم مساجد است.


وی افزود: سلامتی، عفت، صداقت و جمیع خیرات را می توان با حضور در مساجد پیدا کرد، بنابراین بهترین مرکز برای شکل دهی اخلاق نیکو مساجد است و اگر بخواهیم که جوان جامعه سالم بماند باید بتوانیم نسبت به امور مساجد رسیدگی تام و تمام داشته باشیم تا جوان بداند که همواره می تواند برای رفع مشکلات خود به مسجد مراجعه کند.

 

امام جماعت مسجد «احمدیه نارمک» با بیان اینکه جهان امروز، جهان تبلیغ است، تصریح کرد: دشمن به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شبیخون فرهنگی زده و می زند؛ بنابراین ما باید با توجه به تاکیدات رهبری جنگ نرم داشته باشیم یعنی از طریق فرهنگی بتوانیم اولا جوان را حفظ و در وهله دوم فرهنگ و سنت خود را به دیگران بشناسانیم که در این رابطه مساجد از مهمترین پایگاه ها محسوب می شود.

 

آیت الله جلالی خمینی ادامه داد: ماهواره ها، سایت ها و سایر رسانه ها همواره یک گروه هدف را برای خود تعیین کرده اند تا بتوانند فرهنگ غربی را غالب کنند، این رویکرد در گذشته و قرن های قبل نیز وجود داشت یعنی همواره تلاش بر این بود تا فرهنگ اسلامی را از جوامع اسلامی به تدریج از میان ببرند و در این راستا از راهکارهای مختلف بهره می بردند.

 

وی گفت: برای مثال اندلس پانصد سال قبل مرکز کانون اسلامی بود اما سوال آن است که چه طور شد تمدن اسلامی در این منطقه غروب کرد و فسادها آغاز شد، چرا عده بیشماری از مسلمان در اندلس کشته شدند و حکومت اسلام در آنجا غروب کرد؟ پاسخ تمام این سوالات را می توان در این مسئله یافت که مسلمین با تمسک به مهمترین سنگر خود یعنی مسجد در حال گسترش علم و فرهنگ بودند لذا این مسئله برای بسیاری عامل خطر بود.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امسال را به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، نامگذاری کردند بنابراین با توجه به اینکه فرهنگ یکی از اصلی ترین مولفه های شعار امسال محسوب می شود لذا کسانی که درست اندرکاران فرهنگی هستند باید بتوانند نسبت به مسئله گسترش و رویکرد فرهنگ اسلامی به ویژه از طریق مسجد بکوشند.


وی با بیان اینکه جوانان مسجدی کمترین آسیب ها را در جامعه متحمل می شوند، خاطر نشان کرد: مسجد به علت آنکه محل حضور اقشار مختلف مردم است و در عین حال بعد معنوی و اجتماعی را توامان در کنار هم دارند لذا جوان می تواند خود را در این محیط بازیابد و پاسخ سوالات خود پیرامون مسایل دینی و اجتماعی را در مسجد پیدا کند، پس خانواده ها باید حواس شان باشد که از همان دوران کودکی رویکرد مسجدمحوری را دل های جوانان خود گسترش دهند.

 

آیت الله جلالی خمینی ادامه داد: مسجد وحدت ساز است، به خانواده ها توصیه می کنم که به مساجد بیایند و شبهات را با روحانیت مساجد در میان بگذارند تا پاسخ صحیح و روشن دریافت کنند چراکه امروز یکی از راحت ترین روش ها برای دریافت پاسخ در حوزه مباحث دینی مسجد است، بنابراین توصیه اکید ما آن است که مردم از مساجد فاصله نگیرند و علاوه بر اقامه نماز یومیه در مساجد برای اوقات فراغت فرزندشان نیز با مساجد در ارتباط باشند.

 
وی تصریح کرد: باید رغبت به حضور در مسجد و رغبت به ارتباط با روحانیت از طریق خانواده برای فرزندان ایجاد شود، روحانیت شیعه حقیقتا بیدارترین قشر روحانیت جهان اسلام است که تاثیرات مختلف و مهمی را در سیر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی گذاشت.


امام جماعت مسجد احمدیه نارمک در پایان اظهار کرد: گذراندن اوقات فراغت با برنامه های مسجدی اهمیت بالایی دارد، چراکه نوعی روال مشخص دینی را برای نوجوان و جوان تعریف می کند که منجر به ایجاد سبک زندگی اسلامی در وجود او می شود، بنابراین  تاکید دارم که خانواده ها در کنار سایر برنامه های فوق برنامه حتما فرزندشان را در برنامه های مساجد نیز شرکت دهند.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 391003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha