محبت اهل بیت(ع) کیمیای تحول و رستگاری است

خبرگزاری شبستان: یک واعظ برجسته کشور در مراسم یادواره شهدای شیمیایی گیلان، اظهار کرد: محبت به اهل بیت(ع) کیمیای تحول و رمز رستگاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محسن کافی، استاد حوزه و واعظ برجسته کشوری در مراسم نخستین یادواره شهدای شیمیایی رشت که امروز(21 مرداد) در مهدیه رشت برگزار شد، اظهار کرد: رمز موفقیت شهدا یکی بودن ظاهر و باطنشان بوده است.


وی با اشاره به ماجرای پیوستن حر(س) به امام حسین(ع) در کربلا اظهار کرد: محبت اهل بیت(ع) کیمیای تحول و رمز رستگاری است.


حجت الاسلام کافی تاکید کرد: شهدا با الگوبرداری از ماجرای عاشورای حسینی نشان دادند که برای مقرب درگاه الهی شدن، خودسازی و تهذیب باطن نیاز است.


وی یادآور شد: اگر زبان شهدا لا اله الا الله می‌گفت، باطنشان بت پرستی نمی‌کرد.


این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت: بهتر بودن ظاهر از باطن نشانه نفاق است.


وی تاکید کرد: انسان زمانی به کمال می‌رسد که باطنش از ظاهرش بهتر باشد.


حجت الاسلام کافی اضافه کرد: تاریخ اسلام و انقلاب سرشار از نمونه انسان‌هایی است که به خاطر مهذب نبودن باطن یک شبه کاسه زندگی شان برگشت و خود را منفور جامعه کردند.


وی با بیان اینکه باید از شهدا برای نزدیک شدن به مقام قرب الهی بهره‌ برد، اعلام کرد: ظاهر ملاک پیشرفت معنوی انسان نیست و برای کمال یافتن باید به باطن توجه داشت.


این واعظ برجسته کشوری، عبادت در شب و خلوت، کمک خواستن از ائمه و به ویژه امام حسین(ع) را از راه‌های ارتقای باطن برشمرد و گفت: کسی که به دنبال کمال و رستگاری است از نردبان شهدا برای نزدیک شدن به خداوند غافل نمی‌شود.


گفتنی است، مداحی و سخنرانی جانباز شیمیایی نصیری، از رزمندگان گیلانی دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 392934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha