زکات تنها راه نجات آفریقا از فقر

رییس سازمان وحدت مسلمانان آفریقا با اشاره به اینکه 95 درصد مردم کشور سنگال مسلمان هستند، زکات را تنها راه نجات از بحران فقر در کشورهای آفریقایی دانست.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، شیخ احمد بامبا فال، رییس سازمان وحدت مسلمانان آفریقا در مراسم سالگرد تشکیل این سازمان یاد آورشد: اسلام دین انسجام و بردباری است، اما اینکه چرا مسلمانان آفریقا برای نجات خود از فقر و عقب ماندگی به این دو اصل اسلام متصل نمی شوند جای سئوال دارد.
وی تصریح کرد: اگر جمعیت 95 درصدی مسلمانان سنگال به دادن زکات معتقد باشند و به آن عمل کنند مشکل فقر در کشورهای آفریقایی برای همیشه حل می شود.


وی اسلام را در کشورهای آفریقایی گوهر گرانبها و غنیمتی توصیف کرد که آفریقایی ها با اتکاء به آن می توانند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.
شیخ احمد بامبا فال خاطر نشان کرد: این سازمان راهکارهایی برگرفته از کتاب قرآن را برای حل مشکلات کشورهای آفریقایی به دولت های این کشورها ارائه کرده است و ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت ها روبرو شود.


بامبا فال ادامه داد: مدرن سازی مراکز آموزش و حفظ قرآن در کشور آفریقا کمک به سزایی به حل بحران کودکان یتیم در این کشورها می کند.
به گفته وی در کشورهای آفریقایی مادران به خاطر فقر و بیکاری کودکان خود را در سنین پایین رها می کنند اما دادن آموزش های قرآنی به این مادران، می تواند از این خطر بزرگ که در آفریقا رو به رشد است جلوگیری کند.


اگر بردباری اسلامی در میان مردم آفریقا رواج یابد هرگز در جایگاه تاسف برای کودکان یتیم نخواهیم نشست.
بامبا فال یادآور شد: زمان توسعه فرهنگ بردباری و انسجام اسلامی همراه با یک برنامه اقتصادی کارآمد در آفریقا فرارسیده است.
وی ابراز کرد: باید در جامعه آفریقا فضای آزادی تبادل نظر تحت قوانین اسلامی غالب شود.


بنابرگزارش والفجری،سازمان وحدت مسلمانان آفریقا در نظر دارد مراکز پذیرشی را برای تغذیه کوکان فقیر و یتیم راه اندای کند که براساس قوانین و عدالت اسلامی این کودکان را تحت پوشش خود قرار دهد.
 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 39302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha