آموزش و پرورش یک لشکر بزرگ اقتصادی اما زاغه نشین است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش یک لشکر بزرگ اقتصادی اما زاغه نشین است و به ظرفیت بزرگ اقتصادی این مجموعه توجهی نمی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ظهر امروز (22 مرداد) در مراسم افتتاحیه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد با اشاره به وجود پتانسیل های عظیم در مجموعه پیکربندی فضای وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش دارای پتانسیل های عظیمی در بخش افتصادی است.


وی افزود: آموزش و پرورش یک لشکر بزرگ اقتصادی اما زاغه نشین است و هیچ سازمانی همانند آموزش و پرورش از امکانات و نیروی انسانی فراوان برخوردار نیست بنابراین این دو ظرفیت بزرگ می تواند دو محور اساسی در زمینه رشد اقتصادی و رفاه فرهنگیان باشد.


حسینی، تحقق تعلیم و تربیت را اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و گفت: تحقق بهره مندی از ظرفیت های آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت است اما انجام این وظیفه به مقدار زیادی، مدیران آموزش و پرورش را از موضوع اقتصاد آموزش و پرورش دور کرده است.


وی تاکید کرد: اگر اقتصاد در آموزش و پرورش محقق شود دغدغه اقتصادی فرهنگیان نیز رفع شده و تعلیم و تربیت از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.
 

وی با بیان ظرفیت های اقتصادی موجود در شهر مشهد گفت: مشهد به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا (علیه السلام) سالانه پذیرای 25 میلیون زائر داخلی و خارجی است و در ماه های تابستان نیز بیش از 60 هزار خانوار فرهنگی به مشهد می آیند و این ظرفیت ها، موقعیت خاصی را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی برای شهر مشهد به وجود می آورند.
 

حسینی با بیان اینکه اگر با رویکرد اقامتی به شهر مشهد نگاه کنیم در اطراف حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) 23 مدرسه وجود دارد که می توانند به فضاهای اقامتی برای زائران تبدیل شود، افزد: همچنین مشهد می تواند به پایگاهی برای ایجاد بزرگترین دهکده سلامت فرهنگیان سراسر کشور تبدیل شود.


وی رویکرد گردشگری، بیمه ای و ورود هوشمندانه به بازارهای بین المللی را از دیگر ظرفیت های اقتصادی موجود در شهر مشهد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون یک معبر خوب به لحاط قانونی و تشکیلاتی در خراسان رضوی در حال انجام است و آن، استفاده از تجربیات صندوق ذخیره فرهنگیان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 393219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha