خبرنگاران نبض فرهنگی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خبرنگاران نبض فرهنگی جامعه هستند به همین خاطر می توانند تحرک بخش حوزه های گوناگون باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه گذشته(22 مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در تالار شهریار، اظهار داشت: اگر امروز دستگاه های اجرایی عملکرد مطلوبی دارند به خاطر تلاش های خبرنگاران در بیان مشکلات جامعه است.


وی، با اشاره به سفر خود به تهران برای حضور در همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، افزود: امسال این رویداد باعث تبدیل روز خبرنگار به هفته خبرنگار در اردبیل شد که امیدواریم از سال آینده به هفته گرامیداشت مقام خبرنگار تبدیل شده و بتوانیم از زحمات این عزیزان در خور شایسته تقدیر و تجلیل کنیم.


اسحاقی، خبرنگاران را نبض فرهنگی جامعه و تحرک بخش حوزه های گوناگون اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: ستون ها و چرخ های اقتصادی این کشور تنها در سایه زحمات خبرنگاران و رسانه ها است که می تواند به سمت توسعه و پیشرفت پایدار حرکت کند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سهم صنایع فرهنگی در دنیا را هشت هزار و 100 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: این مهم در حالی است که سهم بخش نظامی یک هزار و 800 میلیارد دلار می باشد که این 6 برابر بودن درآمد فرهنگی نسبت به صنایع نظامی را نشان می دهد.


خبرنگاران اخلاق رسانه ای را در انتشار مطالب رعایت کنند

در ادامه این مراسم ناصر عتباتی، دادستان اردبیل در سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار، عنوان کرد: اهمیت مسئولیت خبرنگاری بر همگان مبرهن است چراکه هر چقدر فضای تبادل اطلاعات گسترده تر باشد به همان اندازه شاهد توسعه کشور و حل مشکلات خواهیم بود.


عتباتی، خبرنگاران را سنسورهای جامعه و حساس به همه مسائل توصیف و تصریح کرد: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی باید به سه نکته توجه داشته باشند که یکی رعایت قانون، دومی انتشار اخبار صحیح و مطمئن بودن از صحت وسقم خبر و دیگری رعایت انصاف و اخلاق رسانه ای در انتشار مطالب است.


پایان پیام/

 

کد خبر 393295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha