البرادعی و عمر موسی؛حسنی مبارک های بازسازی شده!

سعدالله زارعی:ملت‌ها تاکنون توانسته ‌اند نسبت به تحرکات دشمنان‌شان هوشیار باشند و باید این هوشیاری را حفظ کند مثلا مردم مصر باید آگاه باشند که البرادعی و عمرو موسی چهره‌های بازسازی شده حسنی مبارک هستند .

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحولات منطقه و چشم‌انداز این تحولات به خبرنگار شبستان گفت: آنچه که در منطقه در جریان است متأثر از دو روند است؛ یک روند، روندی است که ملت‌ها طی سال‌های گذشته و چند ماهه گذشته و بر مبنای تحولات بنیادین و بازتعریف روابط کشورهایشان با جهان خارج دنبال می‌کنند که ماهیت کاملا بومی دارد.

 

وی اظهار کرد: یک روند دیگر روند سیاسی است که غرب پی‌گیری می‌کند و بر مبنای وابستگی‌ها و تعلقات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به این کشورها تعریف می‌شود.

 

زارعی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر در منطقه مشاهده می‌کنیم رقابت و کشمکش بین این دو جریان و جبهه سیاسی است.

 

وی گفت: اگر نگاهی به روند امور بیندازیم به وضوح درمی‌یابیم که ملت‌ها توانسته‌اند الگوی مورد نظرشان را پیش ببرند و در بعضی کشورها این توقع به وجود آمده است که ملت‌ها بتوانند رژیم‌های بومی را جایگزین کنند.

 

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی ادامه داد: غربی‌ها در طول هفته‌های گذشته به دلیل اینکه رژیم‌های دست‌نشانده و رژیم‌های وابسته‌شان در این کشورها را از دست داده‌اند به سمت کاهش موقعیت‌ها پیش می‌روند.

 

وی تأکید کرد: تردیدی وجود ندارد که ملت‌ها به درجه‌ای از آگاهی رسیده‌اند که خاستگاه رژیم‌های بومی بر مبنای خواسته و تعلقات بومی حرکت می‌کند و برای رسیدن به مقصد و چشم‌انداز مورد نظر، انقلاب اسلامی ایران، تجربه پیروزی مقاومت افغانستان در مقابل متجاوزان، پیروزی مردم لبنان علیه اشغالگران صهیونیزم و همین‌طور پیروزی مردم عراق را پیش رو دارند و قطعا ملت‌ها چه در خاورمیانه و چه شمال آفریقا قصد رسیدن به چنین اهدافی را دارند.

 

زارعی با تأکید بر اینکه تردیدی نیست که منطقه ما بر مبنای رژیم‌های بومی تغییر می‌کند، افزود: هر ملتی باید از دستاوردها و پیروزی‌هایش حفاظت و پاسداری کند و در عین حال باید مراقب عملکرد دشمنان خودشان نیز باشند.

 

وی گفت: در حال حاضر آمریکا و اروپا با ابزارهای خودشان نظیر دیپلماسی، رسانه و عناصر وابسته در کشورها تلاش می‌کند روند تحولات منطقه را در ابتدا محدود، سپس کنترل و در مرحله آخر با شکست مواجه کند.

 

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: ملت‌ها تاکنون توانسته ‌اند نسبت به تحرکات دشمنان‌شان هوشیار باشند و باید این هوشیاری را حفظ کند مثلا مردم مصر باید آگاه باشند که البرادعی و عمرو موسی چهره‌های بازسازی شده حسنی مبارک هستند و نباید این امور ملت‌ها را فریب دهد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 39332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha