کمبود نمایشنامه فاخر ایراد اصلی جشنواره ضامن آهو

خبرگزاری شبستان: داور هشتمین جشنواره تئاتر ضامن آهو، کمبود نمایشنامه فاخر را یکی از ایرادات این جشنواره دانست و اظهار کرد: نه تنها در این جشنواره بلکه در همه جشنواره های تئاتر، این ضعف به چشم می خورد.

علی رضایی، داور هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو، امروز(25مرداد) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، کمبود نمایشنامه فاخر را یکی از ایرادات این جشنواره دانست و اظهار کرد: نه تنها در این جشنواره بلکه در همه جشنواره های تئاتر، این ضعف به چشم می خورد.
 

رضایی تصریح کرد: کمتر کسی پیدا می شود که در این بخش به صورت فنی و تخصصی اقدام به نوشتن کند و اگر فراخوان و مسابقه نویسندگی نیز برگزار می شود نیز باز همین نویسندگان جوان هستند که شرکت می کنند که به علت کمی تجربه ،در بین آثار آنها کمتر اثر فاخری یافت می شود.
 

این پژوهشگر و محقق با اشاره به راههای برون رفت از این مشکل بیان داشت: ابتدا باید به نویسندگان متخصص سفارش کار داده شود تا متونی به صورت فنی و تخصصی برای تهیه نمایشنامه در خور محتوای هر جشنواره نوشته شود . همچنین کارگاههای نمایشنامه نویسی نیز به صورت مستمر در طول سال و به صورت منطقه ای برگزار شود تا نویسندگان جوان با شرکت در آنها و به دست آوردن تجربه لازم بتوانند با موضوع یابی و مسئله یابی آثار فاخری ارائه نمایند.
 

رضایی با بیان اینکه امسال 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ضامن آهو از سراسر کشور ارسال شده است گفت: از بین این تعداد اثر تنها 11 اثر توانسته اند به جشنواره راه پیدا کنند .
وی علت عدم پذیرش سایر اثار را فاصله گرفتن آنها از محتوای جشنواره، ضعف فنی و تکنیکی اثر، همچنین تکراری بودن موضوع و نگاه سطحی به محتوای بوده است به طوریکه برخی از آثار ارسالی با روح معنوی جشنواره فاصله داشت.
 

وی با اشاره به تغییرات هشتمین جشنواره ضامن آهو در خصوص انتخاب گروه عروسکی و صحنه ای برگزیده یادآور شد: این اقدام هم دارای جنبه مثبت وهم جنبه منفی است. اینکه شاهد اجرای عمومی نمایش ها هستیم و جشنواره بین مردم به مدت سه روز اجرا می شود، کار بسیار ارزنده ای است اما به دلیل محرومیت گروههای نمایشی در بخش های مختلف، از رقابت رو در رو در دراز مدت به بالندگی و پویایی جشنواره لطمه وارد خواهد کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 393642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha