تحقق  70درصدی زکات پیش بینی شده در شورای مرکزی زکات کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: امسال 230 میلیارد تومان زکات در کشور پیش بینی شده است که تاکنون 70 درصد آن محقق شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین نبی لو، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور امروز(27 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت زکات به عنوان تنها واجبی که دیگر واجبات در اسلام به آن وابسته است، اظهار کرد: اهمیت پرداخت زکات در آیات و احادیث اهل بیت(ع) مشهود است.


وی با اشاره به اینکه زکات باید به شکل ساختاری و تشکیلاتی اداره شود، ادامه داد: زکات از شئونات حکومت اسلامی است.


این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته 270 میلیارد تومان زکات در کشور با 28 درصد رشد جمع آوری شد که با کمک 30 میلیارد تومانی دولت، در مجموع 300 میلیارد تومان در پنج هزار پروژه عمرانی در روستاها و رسیدگی به مشکلات و نیازهای 385 هزار نفر نیازمند در کشور هزینه شد.


مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه امسال 230 میلیارد تومان زکات در شورای مرکزی زکات کشور مصوب شده است، ادامه داد: تاکنون 70 درصد آن محقق شده است.


به گفته وی، این مبلغ زکات برای پنج هزار پروژه تعریف شده است.


این مقام مسئول با اشاره به احداث 17 هزار سرویس بهداشتی برای نیازمندان، ادامه داد: در استان زنجان اقدامات بی نظیری در زمینه زکات انجام شده است.


به گفته نبی لو، برای اولین باردر استان زنجان زکات فطریه جمع آوری شده بلافاصله به حساب نیازمندان واریز شد که باید به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شود.


وی به مقوله فرهنگ سازی برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بهره برداری از ظرفیت محلات، مساجد، مناسبت‌های سال و رسانه‌های استانی و کشوری مهم‌ترین راهکار برای توسعه فرهنگ زکات است.


این مقام مسئول در پایان یادآور شد: استان زنجان در جمع آوری زکات فطره جزو چهار استان برتر کشور و در تحقق برنامه‌های شورای زکات جزو سه استان برتر کشور است.


پایان پیام/
 

کد خبر 394495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha