جمع آوری بالغ بر پنج میلیارد زکات در شهرستان کوهدشت

خبرگزاری شیستان: مدیرکمیته امداد شهرستان کوهدشت، از جمع آوری پنج میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبرداد.

 مردان امرایی، مدیرکمیته امداد شهرستان کوهدشت به خبرنگارخبرگزاری شبستان از خرم آباد، گفت: از اول فصل برداشت گندم در شهرستان کوهدشت تاکنون بالغ بر5 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات از مصادیق معروف است، افزود: زکات جمع آوری شده در روستاهای استان در همان روستا ها صرف امور عمرانی  خواهد شد.

امرایی ابراز داشت: کمک به نیازمندان و فقرا، تهیه جهیزیه و کمک به تحصیل محرومان و تکمیل مساجد روستاها، نیز از اولویت هایی مصرف زکات پردخت شده توسط مردم است.

وی با اشاره به جایگاه زکات در دین مبین اسلام، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نقش مهمی در کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه دارد.

این مقام مسئول، برکت بخشیدن به اموال پرداخت کنندگان زکات از دیگر ثمرات پرداخت زکات است، بیان کرد: زکات همچنین نقش مهمی در رشد اقتصادی جامعه دارد.

امرایی، با بیان اینکه در فقه اسلامی به هفت قلم کشاورزی زکات تعلق می گیرد، اظهار کرد: این اقلام شامل شامل گندم، جو، کشمش و خرما شتر، گاو و گوسفند است که در اختیار هرکس باشد و به حد نصاب برسد، باید زکات آن را پرداخت کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 394840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha