بنای ساختمان تحریم های غلط و ظالمانه را تخریب می کنیم

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور گفت: بنای ساختمان تحریم های غلط و ظالمانه را با هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت های قاطعانه مردم تخریب می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز( 29 مرداد) در جمع مردم اردبیل، اظهار داشت: ما تحت هدایت های مقام معظم رهبری به رسالت و وظایف تاریخی خود عمل کرده و با همسایگان روابط دوستانه و صلح آمیز برقرار خواهیم کرد.


وی، با بیان اینکه بنای ساختمان تحریم های غلط و ظالمانه را با هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت های قاطعانه مردم تخریب می کنیم، افزود: ما با دیپلمات های برجسته و تجربه دار در برابر قدرت های جهان پای میز مذاکره نشسته و از حقوق مسلم هم در بحث انرژی هسته ای و هم در بحث رفاه مردم دفاع خواهیم کرد.


روحانی، ادامه داد: امروز من در شهر دارالارشاد اردبیل اعلام می کنم که در این عرصه به هر میزان که وحدت و اتحاد سه قوه در دنیای پرآشوب امروز بیشتر باشد، دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد و من امیدوارم که نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آئین نامه مجلس به وظایف خود عمل کنند.


رئیس جمهور، با اعلام اینکه در این دولت ما با جهان تعامل خواهیم کرد، اضافه کرد: هر کشور و دولتی که با ملت ایران دوست باشد و به حقوق او احترام بگذارد دست دوستی به سوی او دراز می کنیم و اگر دولتی به حقوق ملت ایران تجاوز کند، پیداست که ملت ایران قاطعانه با او برخورد خواهد کرد.


وی، استان اردبیل را خواستگاه عالمان و مشاهیر بزرگی همچون مرحوم آیت الله مقدس اردبیلی، موسوی اردبیلی، مرحوم آیت الله مشگینی، مرحوم موذن زاده اردبیلی، مرحوم مروج و سرداران و ورزشکاران بزرگ توصیف کرد و گفت: در سال 1358 مهمان مرحوم آیت الله مروج در اردبیل بودم و دیدم تا چه اندازه خدوم، فعال، مخلص و انقلابی است.


9 طرح بزرگ در سال 94 در استان اردبیل اجرایی می شود

روحانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های دولت برای اردبیل، عنوان کرد: 67 طرح در سال 93 و 9 طرح بزرگ نیز در سال 94 در استان اردبیل اجرایی می شودکه مهم ترین آن شبکه های آبیاری و زه کشی برای اراضی استان است که امسال 17 هزار هکتار تحت پوشش این شبکه قرار می گیرد.


رئیس قوه مجریه، با یادآوری اینکه برای سال های آتی نیز 17 هزار و 26 هزار هکتار و در مجموع 83 هزار هکتار در نظر گرفتیم، اذعان داشت: با تحقق این مهم بیش از 40 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می شود.


رئیس دولت تدبیر و امید، تکمیل سد و شبکه گیوی را دومین طرح بزرگ استان برشمرد و گفت:این سد و شبکه که به منظور تامین آب شرب و آب زراعی استان در حال اجراست، امیدواریم در 6 ماهه سال 94 به بهره برداری رسیده وهشت هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار دهد.


طرح یامچی در سال 95 به بهره برداری می رسد

روحانی، سومین پروژه مهم در اردبیل را آبرسانی به شهر اردبیل از طریق تکمیل سد یامچی و تکمیل این پروژه در سال 95 عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر این نیز بخش بخار نیروگاه سبلان همین امروز کلنگ زنی می شود که با بهره برداری از این مجموعه 480 مگاوات به برق اردبیل اضافه خواهد شد.


رئیس جمهور، در مورد راه آهن اردبیل – میانه نیز، اظهار کرد: تکمیل این پروژه که به طول 175 کیلومتر است، به بیش از 700 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که بخشی از آن ارزی خواهد بود و ما سعی می کنیم تا پایان دولت یازدهم اجرایی و به بهره برداری برسد.


روحانی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه استان اردبیل زمینه برای گردشگری های سلامت و طبیعی را دارد، گفت: طرح جامع گردشگری اردبیل تدوین می شود و دولت در حد توان در این حوزه سرمایه گذاری خواهد کرد که علاوه بر این ما از بخش خصوصی دعوت می کنیم تا در این زمینه در کنار دولت باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 395222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha