18 هزار و500 مسجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 18 هزار و 500 مسجد در کل کشور دارای کانون فرهنگی هنری است و این آمار روزانه از لحاظ کمی و کیفی در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به مشگین شهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته( 29 مرداد) در جمع اهالی فرهنگ و هنر مشگین شهر اردبیل اظهار داشت: 18 هزار و 500 کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می کنند و هدف اصلی ما ساماندهی فعالیت های فرهنگی است.


وی، با بیان اینکه بخشی از فرهنگ کشور از ناحیه بیکاری خدشه دار می شود، افزود: بیکاری بلایی دامن گیر است و تابعی از رکود اقتصادی است چراکه جوان بیکار به یقین به سمت و سوی فساد کشیده می شود و به صراحت می توان گفت که معضل بیکاری ام الفساد جامعه است.


جنتی، با اشاره به گستردگی فعالیت های قرآنی صورت گرفته در کشور و پیگیری کمبودهای این حوزه از طریق معاونت قرآنی وزارت، ادامه داد: فرهنگ هالیوودی در جهان به امری مخاطره آمیز تبدیل شده است و امروز اکثر کشورهای جهان به مانند فرانسه از رشد این فرهنگ در داخل کشور خود، ابراز نگرانی می کنند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ضرورت ایستادگی در مقابل این تهاجم و ناتوی فرهنگی با ارائه و اجرای برنامه های تاثیرگذار و هویت دار در رسانه ها به خصوص رسانه صدا و سیما به عنوان دانشگاه بزرگ جامعه اشاره کرد.


همه در قبال فرهنگ ملی مسئولیت داریم

این مقام کشوری، با اعلام این مطلب که همه در مقابل فرهنگ ملی مسئولیت داریم و در این بین تاکید بر حفظ زبان و فرهنگ وجود دارد، اضافه کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی باید در همه شئونات زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد و به هویت اصلی و اصیل خود که همانا خویشتن اسلامی ملی است، بازگردیم.


جنتی، با تاکید بر این مطلب که ناتوی فرهنگی یک واقعیت است، بیان کرد: گسترش شبکه های ماهواره ای و سایر ارتباطات با خارج همگی در راستای تغییر سبک زندگی ایرانیان از ایرانی – اسلامی به غربی است به طوریکه استکبار حتی برای اسباب بازی های کودکان ما برنامه ریزی کرده است.


تخصیص اعتبار مستقل برای شوراهای فرهنگ عمومی

عضو کابینه دولت یازدهم، از تخصیص اعتبار مستقل برای شوراهای فرهنگ عمومی بر خلاف سال های گذشته در کشور خبر داد و گفت: شورای فرهنگ عمومی رسالت اصلی را در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با آسیب های اجتماعی بر عهده دارد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود با اعلام اینکه استعمار به دنبال جایگزین کردن فرهنگ مبتذل غربی به جای ارزش های دینی جامعه است، خاطر نشان کرد:ما باید اقدامات و برنامه ریزی های مناسب را برای جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ غربی در کشور تدوین کنیم.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 395428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha