دهه کرامت، دهه ارزش گذاری به فضایل والای رضوی است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه های دهه کرامت، افزود: دهه کرامت، دهه ارزش گذاری به فضایل والای رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه جمعه (7شهریور) در آیین استقبال نمادین از کاروام امام رضا (ع) در جوار امامزادگان بی بی خاتونین (س) مارگون، گفت: خوشا به حال شما که به عشق ائمه اظهار علیهم السلام و به عشق امام رضا (ع) مسیر طولانی را طی کردید و در کنار حرمین بی بی خاتونین (سلام الله علیها) حضور پیدا کردید.

محمدی خطاب به جمعیت حاضر در صحن امامزادگان بی بی خاتونین، گفت: امروز امام رضا (علیه السلام) در کنار شماست مشقت آنچه مهم است، نیت و عمل انسان است که امروز این نیت، عمل و رفتار را در حرکات و منش شما مردم عزیز شاهد بودیم و قطعا امام رضا علیه السلام از شما عزیزان قبول می کند.

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم آمده است:«قل لا اسئلکم علیه اجرا الالمودده فی القربی» برگشت و پذیرش امر امامت و ولایت مهم ترین پاداش و توقعی است که پیامبر گرامی اسلام از ما دارد و امروز شما این محبت و عشق به اهل بیت را نشان دادید.

این مسئول به سخنان گهربار امام رضا (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) می فرمایند: «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» کلمه «لا اله الا الله» حصار محکم من است هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل شود، از عذاب من در امان است که شما امروز با حضور پرشور و نشاط خود به این مهم عمل کردید.

محمدی در ادامه با ذکر سوالی که ما چگونه می توانیم محبت اهل بیت علیهم السلام را درون خود ایجاد کنیم؟ اشاره و اظهار داشت: تمام مواردی که وجود دارد، تجلی ابراز محبت و عشق به اهل بیت است؛ تا جایی که پیامبر گرامی اسلام می فرماید: «اگر می خواهید خداوند شما را دوست داشته باشد، از من تبعیت کنید.

وی عنوان کرد: امروز روح پیامبر گرامی اسلام، روح حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه) و روح ائمه اطهار شاهد این حرکت شما عزیزان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی از مواردی را که می توان به عنوان راه های محبت اهل بیت برای خود ایجاد کنیم را الگوسازی دانست و تصریح کرد: ما رفتار و سنت پیامبر و رفتار و حرکات ائمه اطهار را به عنوان الگوی خود قرار دهیم و ارزش هایی را که برای آن عزیزان ارزش هستند، ارزش بدانیم.

محمدی با بیان این که تعظیم و تکریم اهل بیت از مهم ترین مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد، یادآور شد: امروز این حرکت تعظیم و تکریم اهل بیت است و این موارد از مواردی است که در وجود شما و توجه به عنایت خداوند و ائمه اطهار ایجاد مجبت می کند.

وی یادآوری عنایت ویژه اهل بیت را از دیگر موارد ایجاد محبت اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر احیانا در زندگی فضیلتی شکل می گیرد، سلامتی به وجود می آید، دعا می کنیم، توسل و تمسک می جوییم و آثار و پیامد آن را می بینیم، براساس یادآوری و عنایت است.

این مسئول میزان عمل در قیامت را ائمه اطهار دانست و افزود: این حق بزرگی است که ائمه به گردن ما دارند و شما مردم امروز آن را ادا کردید.

محمدی بیان جایگاه اهل بیت از دیگر موارد ایجاد محبت اهل بیت عنوان و ادامه داد: با توجه به اینکه اهل بیت واسطه الهی هستند و لذا می بینیم در موارد مختلف آنها را به عنوان شفیع قرار می دهیم.

وی با بیان این که تمسک فوق العاده است و توسل معمولا در شرایط نیاز است، اذعان داشت: وقتی انسان مطالبه ای دارد و احساس نیاز می کند، متوسل به ائمه اطهار می شود و ائمه از عزت و آبروی خود واسطه قرار می گیرند؛ اما مهم تر تمسک به اهل بیت است و باید رفتار، اعمال، گفتار را مبتنی بر رفتار و گفتار این بزرگواران قرار دهیم.

محمدی به نقش هویت سازی، تمدن سازی، تاریخ سازی ما و همچنین هدایت این بزرگان اشاره و ابراز داشت: مهم ترین اثر این بزرگان می تواند نقش هویت سازی اسلامی را در جامعه ما ایجاد کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان فضیلت دوستی اهل بیت، زیارت، توسل به اهل بیت و شبهه زدایی را از دیگر موارد ایجاد محبت اهل بیت برشمرد.

محمدی ضمن تقدیر از مدیر کل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان برگزاری این آیین، عنوان کرد: دهه کرامت، دهه ارزش گذاری به فضایل والای رضوی است.

در پایان گفت: ان شا لله به لطف خداوند و با توجهات امام رضا (علیه السلام) و امامزادگانی که در محضر آنها هستیم تلاش می کنیم که سال آینده اطلاع رسانی دقیقی در زمینه برگزاری این مراسم در سطح کشور انجام و این برنامه را باشکوه تر برگزار کنیم و با پخش مستقیم در سال آینده مراسمی در خور شان امام رضا (علیه السلام) برگزار کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 397535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha