ثبت نام بیش از چهار هزار نفر در دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ثبت نام چهار هزار و 54 نفر در دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

سید محمد رضا نجم الهدی مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در استان یزد به خبرنگار شبستان گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام چهار هزار و 54 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در 17 رشته شامل حفظ یک تا سی جزء، مفاهیم، تدبر، نهج البلاغه و طرح قرآنی 1448 برگزار می شود.

 

نجم الهدی تصریح کرد: این آزمون 4 مهر ماه سال جاری از ساعت 8 و 30 دقیقه همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در 305 حوزه امتحانی در کشور برگزار می شود اظهار داشت: در استان یزد این آزمون در 13 حوزه امتحانی برگزار می شود.

 

نجم الهدی تصریح کرد: این آزمون در شهر یزد در دو حوزه شامل بخش یزد و زارچ برگزار می شود.

 

وی بیشترین تعداد ثبت نام کننده در این آزمون را مربوط به شهرستان یزد دانست و افزود: یک هزار و 670 نفر از شهرستان یزد در این آزمون شرکت کرده اند.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: پس از شهرستان یزد، شهرستان های میبد با 520 شرکت کننده و مهریز با 476 شرکت کننده بیشترین تعداد ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند.

 

وی افزود: در بخش های مختلف این آزمون نیز بخش حفظ جزء 30 با 646 شرکت کننده و بخش 1448 با 583 شرکت کننده بیشترین تعداد ثبت نامی در این آزمون را به خود اختصاص داده اند.

 

نجم الهدی افزود: استان یزد توانسته است از نظر تعداد ثبت نام کننده در کشور رتبه سوم و از نظر تعداد ثبت نام کننده نسبت به جمعیت رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

 

وی تصریح کرد: در پایان به پذیرفته شدگان در این آزمون گواهی نامه پایان دوره آموزش عمومی قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 398912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha